Stoffel Vandoorne remek versenyhétvégét teljesített az Olasz Nagydíjon. Az időmérő edzésen Q3-ba juttatta a McLaren-Hondát, amelynek papíron egyáltalán nem kedvezett a monzai pálya. Az MGU-K meghibásodása miatt azonban új erőforrást kapott vasárnapra, a hátrasorolás következtében így csak 18. helyről rajtolhatott. Vandoorne remek versenyzéssel a pontszerző helyekig jött előre, hetedik pozícióban is haladt, nem sokkal a futam féltávja után azonban újabb motorhiba miatt kényszerült kiállni.
A legkellemetlenebb az esetben, hogy a Honda kezdeti vizsgálatai alapján esély van rá, hogy a vadonatúj motor ugyanazt a meghibásodást produkálta, mint a szombati erőforrás. Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es főnöke így fogalmazott:
„Továbbra sem bontottuk szét a motort, de egyértelmű, hogy az MGU-K nem működött. Ugyanaz a hiba lehet, mint szombaton. A kardántengely nem ment tönkre teljesen. Rendkívül kevés kilométer volt még benne, szombaton szereltünk be új tengelyt, alig 200 kilométert tett meg, a vasárnapi pedig körülbelül ugyanennyit. Gyártási vagy tételhez köthető hiba lehet, mivel normál esetben 800 kilométert kell bírnia” – idézi a motorsport.com a japán szakembert.
Hasegawa hozzátette, az MGU-K-hoz kapcsolódó tengelyt minden hétvégén kicserélik, hogy ne adódjon vele probléma. A törött alkatrészeket Sakurába, főhadiszállására küldi vissza a Honda, hogy megtalálja a probléma gyökerét. A gyártó nem számít rajtbüntetésre Szingapúrban a hibából fakadóan.