Zak Brown csapatigazgató szerint a 2021-től bevezetendő új motorszabályok miatt egyáltalán nem zárja ki, hogy a mostani Honda-fiaskó miatt saját motort tervez a McLaren, de ezek bevetésére csak 2021-től kerülhetne sor. Attól függ többek között ennek elfogadása, hogy pénzügyileg megérné-e ez a wokingiaknak.
A McLaren számára közeledik a nap, amikor döntenie kell a jövő évi erőforrásról. Ez csak a rövidtávú stratégiájuk része, ilyen rövid idő alatt saját erőforrást tervezni és legyártani gyakorlatilag lehetetlen, a Hondánál való maradás, illetve a Renault-ra való áttérés a két valós döntési lehetőség.
De hogy mi lesz 2020 után? „Érdekes lesz megnézni, milyen motorformula mellett születik döntés a 2021-től kezdődő időszakban. Ettől függően végiggondoljuk és megfontoljuk, hogy saját motort gyártsunk és azt használjuk. De szerintem e pillanatban még a következő három évre kell összpontosítanunk. Amint a tárgyalások befejeződnek, áttekintjük a számokat és döntünk” – nyilatkozta Zak Brown, csapatigazgató.
„Úgy vélem, a Formula-1 jó irányba változik 2021-től, szó van a költségvetési sapkáról, a bevételek újraosztásáról és az új motorszabályokról. Szerintem most még nagyon nehéz 2021-re vonatkozó döntéseket meghoznunk, mert annyira sok dolog változhat még addig” – tette hozzá Brown.
„Ha saját motort akarunk tervezni és használni, az olyasvalami lesz, amit még sosem tettünk korábban. Hosszú átmeneti időt és komoly kiadást igényel majd, ezért nagyon meg kell gondolni. Addig is meg kell értenünk az odáig vezető utat, a várható új szabályokat és hogy mibe is kerülne a jövőben az erőforrás” – tekintett előre a csapatigazgató.