A pole-pozícióból 68. alkalommal induló Lewis Hamilton megőrizte a vezetést a 14 órai rajtnál, Sebastian Vettel azonban tapadt rá – már az első kanyart követően néhány autó távolságra leszakadt tőlük Valtteri Bottas és Kimi Raikkönen, Vettel pedig a Les Combes féktávján a Mercedes mellé került, de előzéshez nem volt elég lendülete. Az első hat helyről induló versenyzők – Raikkönen mögött a két Red Bull – megőrizték rajtpozíciójukat, Fernando Alonso azonban három helyet javítva feljött hetediknek.
Az élmenők helyett a spanyolt követte az élőkép a futam első körében, Nico Hülkenberg ugyanis még a célvonal előtt megelőzte őt. A McLaren egy szokatlan helyen, a Kemmel egyenesben, szélárnyékból profitálva vette vissza a helyezést a Renault-tól, a csatába harmadikként pedig Esteban Ocon is beszállt. A Force India franciájának autója annak ellenére működőképes maradt, hogy a rajtot követően egyik kereke csapattársa, Sergio Perez gumijával ért össze, a másik pedig a falat súrolta.
Miközben a középmezőnyben szoros csaták dúltak, az élmezőny körök alatt szétszakadt. Vettel 2 másodpercen belül maradt Hamiltonhoz képest, de Bottas és Raikkönen már további 3-3-ra következett a 8. körben, amelyben az ötödik Max Verstappen alatt lelassult és megállt a Red Bull. A holland sem hitte el: rengeteg kilátogató szurkolója előtt a szezon 12. versenyén hatodik alkalommal esett ki, sokadszorra a futam első részében. A kiesés Hülkenberget a hatodik helyre léptette elő: a remek startot vevő Alonso, akit sorban daráltak be az erősebb motorral felszerelt autók, már csupán 10. pozícióban volt.
Az első kiállások a mezőny közepén már a 10. körben megkezdődtek: a versenyzők lágy gumikért érkeztek a bokszba, a szuperlágyra váltó Force Indiák és Ricciardo kivételével. A legjobb négyesből Hamilton állt ki legkorábban, akit Bottas követett. Vettel két körrel bírta tovább a 7 kilométeres pályán a britnél, aki mögé 2,5 másodperccel lemaradva másodikként tért vissza. Az élmezőny egyöntetűen ultralágyról lágy abroncsokra váltott, hogy egy kiállásból megoldhassák a nagydíjat.
A négyesből Raikkönen – aki csak rövid ideig hátráltatta Hamiltont, miután a Mercedes kerékcseréje után utolérte őt – állt ki utoljára a bokszba. Másodpercekkel ezek után a finn 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott, amiért nem lassított sárga zászlók hatálya alatt, miközben Verstappen Red Bullja még a pálya szélén állt. A ferraris negyedikről nyolcadik helyre esett vissza, de hamar visszaelőzte az elé került két Force Indiát és Hülkenberget.
A következő 15 körben Hamilton és Vettel különbsége egy és két másodperc körül ingadozott, miközben parázs jelenetek játszódtak le a pályán: előbb Alonso küzdött rendkívül keményen Jolyon Palmerrel, többször is leterelve őt a pályáról, amely után hamarosan, a 27. körben a spanyol a bokszba hajtott, és feladta a futamot. A 30. körben a két Force India ütközött pontosan ugyanott, ahol az első körben is összeértek: ezúttal Ocon első szárnyának fele leszakadt, a vétkes, kormányt ráhúzó Perez hátsó defektet kapott.
A baleset során szétszóródott törmelék miatt szükség volt a biztonsági autóra, és bokszba jött a komplett mezőny: Hamilton újra lágy abroncsot kapott, míg Vettel ultralágyat, mivel a Ferrarinak még maradt egy szett tartalékban a legpuhább abroncsból! A futamot a 34. körben indították újra, miután Hamilton a biztonsági autó sebességére és a leeső hőmérsékletekre panaszkodott. A brit ennek ellenére megtartotta a vezetést, a harmadik Bottast azonban Ricciardo és Raikkönen – szintén ultralágyat kaptak – is megelőzte a Les Combes-ban, az összezavart finn a pályáról is kiszaladt.
Az utolsó tíz körben Hamilton arra törekedett, hogy 1 másodpercen, DRS-távolságon kívül tartsa Vettelt, amíg annak gyorsabb ultralágy abroncsai nem veszítenek tapadásukból. Három körrel leintés előtt 1:46,577-tel Vettel a futam leggyorsabb körét is teljesítette, de így sem tudott kellő közelségbe kerülni. A Hamiltonról egész verseny során egyszer sem leszakadó Vettel nem nyitotta hátsó szárnyát az utolsó körben sem, így be kellett érnie a második hellyel, míg a végig vezető, ám folytonosan nyomás alatt levő Hamilton megszerezte szezonja ötödik győzelmét.
Az utolsó tíz körben Hamilton arra törekedett, hogy 1 másodpercen, DRS-távolságon kívül tartsa Vettelt, amíg annak gyorsabb ultralágy abroncsai veszítenek tapadásukból. Három körrel leintés előtt 1:46,577-tel Vettel a futam leggyorsabb körét is teljesítette, de így sem tudott kellő közelségbe kerülni. A Hamiltonról egész verseny során egyszer sem leszakadó német nem nyithatta hátsó szárnyát az utolsó körben sem, így be kellett érnie a második hellyel, míg a végig vezető, ám folytonosan nyomás alatt levő Hamilton megszerezte szezonja ötödik győzelmét.
Daniel Ricciardo a biztonsági autó utáni sprintfutamon egy Ferrarit és egy Mercedest legyőzve szerezte meg szezonja hatodik dobogóját, míg Raikkönen a stop-and-go büntetés után visszajött a negyedik helyre, Bottas elé, akivel a nagydíj elején is harcban állt. A nagycsapatok mögött a hatodik hely Nico Hülkenbergé lett, a pontszerző Grosjean, Massa, Ocon – szárnycsere ellenére is két egységet szerzett –, valamint Sainz előtt. Négyen estek ki a Belga Nagydíjról, Alonso és Verstappen mellett a már harmadik körben kiálló Wehrlein, illetve Perez, aki kerékcsere után vissza tudott térni, a Force India azonban az utolsó körökben kihívta a bokszba.
A Belga Nagydíj eseményei részletesebben élő közvetítésünkben, itt olvashatók vissza.
A Belga Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Körök | Hátrány | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 44 | 1:24:42.820 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 44 | 2.358 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 44 | 10.791 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 44 | 14.471 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 44 | 16.456 |
6 | Nico Hulkenberg | Renault | 44 | 28.087 |
7 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 44 | 31.553 |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 44 | 36.649 |
9 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 44 | 38.154 |
10 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 44 | 39.447 |
11 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 44 | 48.999 |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 44 | 49.940 |
13 | Jolyon Palmer | Renault | 44 | 53.239 |
14 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 44 | 57.078 |
15 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 44 | 1:07.262 |
16 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 44 | 1:09.711 |
17 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 42 | kiesett |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 25 | kiesett |
- | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 7 | kiesett |
- | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 2 | kiesett |