Itt visszaolvashatod a Belga Nagydíj történéseit
Napos napot mindenkinek, aki velünk tart! Spában ugyan olyan túlságosan nem napos az idő, viszont száraz, és nem is számítanak a körülmények romlására a csapatok az előttünk álló két órában.
A belga himnusz az imént ért véget, a 20 pilóta így visszatérhetett autójához a rajtrács elejéről, és megkezdhették a rajtra való felkészülés utolsó szakaszát.
Anthem time! #BelgianGP @F1 pic.twitter.com/xcE7c4RntJ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 27, 2017
Ebből a 20 pilótából viszont 6-an is rajtbüntetést kaptak az időmérő után. Ide kattintva átnézhetitek, hogy mi változott - szerencsére a legfontosabb pozíciókba nem zavart bele semmi.
Történt még egy érdekes dolog a rajt előtt, mert ez itt a képen bizony egy Schumacher és egy Benetton. Mick Schumacher első F1-es vezetéséről itt olvashattok, képeket pedig itt találtok.
Ez a látvány valahogy mindig jobban beindítja a nyáltermelést a nézőkben, mint bármely másik pályáról készült légi felvétel.
Stroll, Massa, Ericsson, Kvjat, Vandoorne szuperlágyakon rajtol, Wehrlein lágyakon, a többiek ultralágyakon.
Megkezdődött a felvezető kör, Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkönen sorrendben vonul az élmezőny.
Hamilton arra készül, hogy megnyerje 200. F1-es futamát. Schumacher, Button és Rosberg tett ilyet korábban.
Visszaérkezett a mezőny, lassan minden elcsendesül, hogy aztán egyszerre felbőgjön 20 motor...
Az első négyes megőrizte a pozícióját, Hamilton pedig visszaverte Vettelt támadását a Les Combes-ban!
Sima rajt volt, baleset nélkül eljöttek. Alonso felugrott a 7. helyre az egymással csatázó Red Bullok mögé. Verstappen Ricciardo előtt maradt.
Hülkenberg megelőzte Alonsót a Buszmegállóban, de Alonso az Eau Rouge után visszabújt elé, miközben Ocon is beszállt a színkavalkádba és a csatába a rózsaszín Force Indiával. Nagyszerű csata volt!
A következő körben viszont Hülkenberg a Les Combes-ban visszaelőzte Alonsót. A DRS most már nyitható, ez is segített a németnek.
Pascal Wehrleint betolják a Sauber garázsába a szerelők. Kiderül, hogy meg lehet-e még javítani az autót, a német versenyének viszont ezzel gyakorlatilag vége.
Hamilton mögött kicsit több mint egy másodperccel halad Vettel. A német azt mondja, egyelőre úgy érzi, tudja tartani a Mercedes tempóját.
Ez volt Ocon, Hülkenberg és Alonso iménti látványos csatája. Melbourne-ben is születtek már felvételek ilyen tarka csatáról.
És a lassításokból látszik, hogy nem sokon múlt a hatalmas rajtbaleset, méghozzá ismét a Force India két pilótája talált egymásra. Perez a falhoz szorította Ocont, nagy szerencse, hogy mindkét autó, és a mögöttük érkezők is épségben maradtak.
Wehrlein kiszállt, ezzel számára végleg vége a futamnak, ő az első kieső.
Mindkét Force India megelőzte a hatalmasan rajtoló Alonsót, és már Grosjean is. A spanyolnak a fülére mondják a különbségeket, mire azt feleli: "Nem igazán érdekel, ez úgyis csak egy teszt." Hát... a Honda a szünet alatt sem tett csodákat.
Verstappen lelassult! Már megint a Red Bull...
A holland az 5. helyről kénytelen feladni hazai futamát - ez idén már a hatodik kiesése, és a negyedik műszaki okok miatt. Az 1-es kanyarból már csak lassú tempóban tudott kigyorsítani, és az Eau Rouge után leparkolta a Red Bullt.
Tavaly a rajtbalesetbe akadt bele és esett vissza a mezőny végére, idén pedig 10 körig sem jutott el. Az egész hétvége hangulatát meghatározó belga rajongók nem boldogok.
Vettel még mindig 2 másodpercen belül van Hamiltonhoz, Bottas lemaradása már 8, Raikkönené 11 másodperc.
Közben a bokszkiállások első körét is megkezdték már néhányan, Ocon és Grosjean jött most be. A többség várhatóan két cserével számol.
Hamilton kiáll kerékcserére a 12. kör végén, Vettelé a vezetés. Vajon képes lesz most néhány körig gyorsabb időkre a német?
2,3 másodperces remek csere Hamiltonnál, Ricciardo elé jön vissza, Vettel viszont leggyorsabb középső szektort futott.
És Vettel nem jön a 13. kör végén. Bottas viszont igen.
Raikkönen is szóba kerül, viszont nem pozitív értelemben. A Ferrari finnjét vizsgálni kezdték, amiért nem lassított le eléggé sárga zászlók alatt - minden bizonnyal Verstappen kiesésének idején.
Vettel most jön a bokszba, két körrel maradt kint tovább, de nem volt lényegesen gyorsabb Hamiltonnál.
Ricciardo is a bokszban. Közben Perez, Grosjean és Kvjat csatáztak egy látványosat, a mexikói mindkettőjüket legyorsulta az egyenesben.
Vettel 2,5 másodperces hátrányban jött vissza, a különbség tehát nagyjából változatlan maradt. Hamilton közben megelőzte Raikkönent az Eau Rouge után - a finn még nem járt a bokszban, de már egy kiállásnyi hátrányt szedett össze.
Raikkönen most jött a bokszba. Az első négyesnél egyaránt a lágy gumikat tették fel, amely ugyebár ezen a hétvégén a legkeményebbnek számít.
10 másoperces stop & go büntetés Kimi Raikkönennek, amiért nem lassított megfelelően dupla sárga zászló alatt. Ez súlyos szankció, hiszen nem lehet kerékcserével letölteni: három körön belül ki kell állnia emiatt.
Érdekes, hogy ez pontosan ugyanolyan mértékű büntetés, amit Vettel kapott Bakuban, miután szándékosan nekikormányozta az autóját Hamiltonnak...
"Mi a fene? Az autó az út szélén állt!" - méltatlankodott Raikkönen, amikor közölték vele, hogy jöhet is vissza a bokszba. És már meg is jött.
A finn a 7. helyig csúszott vissza, szerencséjére itt viszonylag kisebb időveszteséget jelent a bokszutca. Ricciardo, Hülkenberg és Ocon léptek előre ezáltal a 4-5-6. helyre.
Perez 5 másodperces időbüntetést kapott pályalevágással való elősznyerzés miatt. Ezt viszont a következő tervezett kiállásnál elég lesz teljesítenie, vagy pedig hozzáadják az időt a végeredményéhez.
Raikkönen megelőzte Ocont a 6. helyért, Hülkenberg is csak 5 másodperccel van előtte. Az élen álló Hamiltontól viszont már 47 szekundum az elmaradása.
Alonso újabb panaszáradatot zúdított csapatára, kifakadva amiatt, hogy senkit nem tud megelőzni, ellenben mellette boldog-boldogtalan elmegy.
Perez akkor szedte össze a büntetést, amikor nemrég látványos manőverrel elment előbb Kvjat, majd pedig Grosjean mellett. A Les Combes utáni kanyarban ugyanis lesordódott a pályáról, emiatt minősült szabálytalannak a Haas elleni előzése, a pozíciót pedig nem adta vissza a franciának.
Egy érdekes visszaemlékezés: Verstappen a pálya ugyanazon pontján parkolta le ma az autóját, ahol Michael Schumacher is tette itteni debütálófutamán 1991-ben.
Max stopped at the same spot as Michael in his F1 debut... pic.twitter.com/lYTajkOt66
— Parc Fermé (@PFF1) August 27, 2017
Vettel továbbra sem tágít Hamilton visszapillantó tükréből. Nincs előzési közelségben, de bármilyen hibára lecsaphat, vagy akár egy jól megválasztott taktikával is fordíthatna.
Raikkönen a DRS segítségével elment Hülkenberg mellett, ezzel feljött az 5. helyre. Innen jön a neheze, hiszen Ricciardo már 28 másodperccel van előtte. Mindenesetre úgy néz ki, hogy Raikkönennek végül csak egyetlen pozíciójába fog kerülni a figyelmetlenség és az érte kapott komoly büntetés.
Perez kezdte meg a bokszkiállások következő körét a középmezőnyben. Ez most újra beindíthatja a láncreakciót a körülötte lévő Haasok és Hülkenberg számára.
Fernando Alonso behajt a bokszba, a szerelők betolják az autót a garázsba, a spanyol kiszáll és elkezd vetkőzni. Újabb szörnyen végződő hétvége a McLarennél, amely ismét csak egy-két kellemes felvillansát hozott. Alonso a tegnapi időmérőn és ma a rajtnál is remekelt.
Az alábbi rádióbeszélgetés hangzott el a McLaren kiállása előtt:
Alonso: Van eső kilátásban?
Csapat: Nem, nincs semmi a radaron.
És már megint összeakadt a két Force India, hihetetlen! Törött szárny, defekt, elguruló kerék, biztonsági autó!
Mindenki kihasználja ezt a pillanatot a második bokszkiállás teljesítésére. Hamiltonnak és Vettelnek jó hosszú utat kellett megtennie, de az állás nem változott az első négy helyen.
Na szóval, Perez és Ocon ezúttal az 1-es kanyar után, az Eau Rouge felé tartó szakaszon ütközött. Ocon belül próbálkozott, Perez befelé húzott, így a franciának nem maradt helye, ismét a falhoz szorult. Ekkor ért össze a két autó, Oconnak az első szárnya sérült, Perez jobb hátsó defektet kapott és a gumija is levált a kerékről.
Hoy habrá más que palabras en el box de Force India #MoreThanWords #BelgianGP pic.twitter.com/1mhaFu07T6
— Victor F1 (@g3of1) August 27, 2017
Mindketten visszatértek a pályára a bokszkiállás után, de volt közben egy pár csúnya rádiózásuk...
A mezőny még mindig a biztonsági autó mögött, viszont nagy taktikai különbség rajzolódott ki az élen. Hamilton a lágy, Vettel viszont az ultralágy gumikat kapta meg a végére. Bottas szintén lágyakon, Ricciardo és Raikkönen ultrákon követik őket.
Ericsson most visszaveheti körhátrányát, aztán folytatódhat a csata az utolsó nagyjából 10 körre.
Hamilton először azt nem értette, hogy miért van a pályán egyáltalán a biztonsági autó, most meg azt, hogy miért megy ilyen lassan. Csak vigyázzon a kigyorsításokkal, mert megint Vettel van ott mögötte...
Vettel jó szélárnyékot fogott Hamilton mögött, de nem tudott előzni a Les Combes-ban! Bottast viszont nála is jobban megkergették üldözői, a finn elhagyta a pályát és csak Ricciardo és Raikkönen mögé sorolt vissza.
Hű, hát Bottas volt a Ricardo Zonta ebben a csatában, mert Ricciardo kívülről, Raikkönen pedig belülről kerülte ki. Nagy hátrány volt a rajtnál a keményebb keverék, Hamiltonnak is meggyűlhet még vele a baja a következő körökben.
Hamiltonnak most különösen igyekeznie kell, hogy két kör alatt DRS-távolságon kívülre rázza le magáról Vettelt, utána ugyanis a német nyomhatná a gombot.
Hamiltonnak éppen hogy sikerült kiautóznia ezt a különbséget, így Vettel nem tudott támadást indítani. És ahogy fogynak a körök, annál nehezebb dolga lesz a németnek, hiszen az ultralágy gumik hamarabb kezdenek majd veszíteni a teljesítményükből.
A két helyet veszítő Bottas mellett Magnussen volt a másik nagy vesztese az újraindításnak. A dán a Buszmegállóban fékezte el magát és repült ki a bukótérbe, így pontszerző pozícióból a sor végére, a 17. helyre esett.
Öt kör van még hátra. Bottas mögött Hülkenberg, Grosjean, Massa, Ocon és Sainz még jelenleg a pontszerzők. Ocon tehát még a baleset ellenére is növelheti pontjainak számát, Pereznek azonban nehezebb dolga lesz, hiszen pillanatnyilag a 13., és nem is túl gyors - vélhetően az autója is sérült.
Vettelé a leggyorsabb kör, de nagyon hasonló tempóban autóznak ők ketten ott elöl. Ha semmi drámai nem történik, aligha változik már közöttük a sorrend. Vettelnek kétszer volt esélye az előzésre: a rajtnál, és a biztonsági autó után is a Les Combes-ban.
Pereznek most szólnak, hogy két körrel a vége előtt hajtson a bokszba és adja fel a versenyt. Több szempontból is ő lett a vesztese ennek a mai Ocon elleni csörtének.
Jön az utolsó kör.
Lewis Hamilton megnyerte a Belga Nagydíjat Sebastian Vettel előtt, ezzel a brit 7 pontra csökkentette lemaradását a pontversenyben.
Ricciardo még a dobogós, Bottas az újraindítás után elveszítette annak lehetőségét, hogy zsinórban hatodszor az első három között végezzen. Raikkönen is megelőzte a Mercedes finnjét. A további pontszerzők: Hülkenberg, Grosjean, Massa, Ocon és Sainz.
Köszönjük, hogy velünk tartottatok! Jövő hétvégén pedig már jön is a folytatás az Olasz Nagydíjjal.