DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
14:55

Fernando Alonso behajt a bokszba, a szerelők betolják az autót a garázsba, a spanyol kiszáll és elkezd vetkőzni. Újabb szörnyen végződő hétvége a McLarennél, amely ismét csak egy-két kellemes felvillansát hozott. Alonso a tegnapi időmérőn és ma a rajtnál is remekelt.

Köszönjük, hogy velünk tartottatok! Jövő hétvégén pedig már jön is a folytatás az Olasz Nagydíjjal.

Ricciardo még a dobogós, Bottas az újraindítás után elveszítette annak lehetőségét, hogy zsinórban hatodszor az első három között végezzen. Raikkönen is megelőzte a Mercedes finnjét. A további pontszerzők: Hülkenberg, Grosjean, Massa, Ocon és Sainz.

Lewis Hamilton megnyerte a Belga Nagydíjat Sebastian Vettel előtt, ezzel a brit 7 pontra csökkentette lemaradását a pontversenyben.

Jön az utolsó kör.

Pereznek most szólnak, hogy két körrel a vége előtt hajtson a bokszba és adja fel a versenyt. Több szempontból is ő lett a vesztese ennek a mai Ocon elleni csörtének.

Vettelé a leggyorsabb kör, de nagyon hasonló tempóban autóznak ők ketten ott elöl. Ha semmi drámai nem történik, aligha változik már közöttük a sorrend. Vettelnek kétszer volt esélye az előzésre: a rajtnál, és a biztonsági autó után is a Les Combes-ban.

Öt kör van még hátra. Bottas mögött Hülkenberg, Grosjean, Massa, Ocon és Sainz még jelenleg a pontszerzők. Ocon tehát még a baleset ellenére is növelheti pontjainak számát, Pereznek azonban nehezebb dolga lesz, hiszen pillanatnyilag a 13., és nem is túl gyors - vélhetően az autója is sérült.

A két helyet veszítő Bottas mellett Magnussen volt a másik nagy vesztese az újraindításnak. A dán a Buszmegállóban fékezte el magát és repült ki a bukótérbe, így pontszerző pozícióból a sor végére, a 17. helyre esett.

Hamiltonnak éppen hogy sikerült kiautóznia ezt a különbséget, így Vettel nem tudott támadást indítani. És ahogy fogynak a körök, annál nehezebb dolga lesz a németnek, hiszen az ultralágy gumik hamarabb kezdenek majd veszíteni a teljesítményükből.

Hamiltonnak most különösen igyekeznie kell, hogy két kör alatt DRS-távolságon kívülre rázza le magáról Vettelt, utána ugyanis a német nyomhatná a gombot.

Hű, hát Bottas volt a Ricardo Zonta ebben a csatában, mert Ricciardo kívülről, Raikkönen pedig belülről kerülte ki. Nagy hátrány volt a rajtnál a keményebb keverék, Hamiltonnak is meggyűlhet még vele a baja a következő körökben.

Vettel jó szélárnyékot fogott Hamilton mögött, de nem tudott előzni a Les Combes-ban! Bottast viszont nála is jobban megkergették üldözői, a finn elhagyta a pályát és csak Ricciardo és Raikkönen mögé sorolt vissza.

Hamilton először azt nem értette, hogy miért van a pályán egyáltalán a biztonsági autó, most meg azt, hogy miért megy ilyen lassan. Csak vigyázzon a kigyorsításokkal, mert megint Vettel van ott mögötte... 

Ericsson most visszaveheti körhátrányát, aztán folytatódhat a csata az utolsó nagyjából 10 körre.

A mezőny még mindig a biztonsági autó mögött, viszont nagy taktikai különbség rajzolódott ki az élen. Hamilton a lágy, Vettel viszont az ultralágy gumikat kapta meg a végére. Bottas szintén lágyakon, Ricciardo és Raikkönen ultrákon követik őket.

Mindketten visszatértek a pályára a bokszkiállás után, de volt közben egy pár csúnya rádiózásuk...

Na szóval, Perez és Ocon ezúttal az 1-es kanyar után, az Eau Rouge felé tartó szakaszon ütközött. Ocon belül próbálkozott, Perez befelé húzott, így a franciának nem maradt helye, ismét a falhoz szorult. Ekkor ért össze a két autó, Oconnak az első szárnya sérült, Perez jobb hátsó defektet kapott és a gumija is levált a kerékről.

Mindenki kihasználja ezt a pillanatot a második bokszkiállás teljesítésére. Hamiltonnak és Vettelnek jó hosszú utat kellett megtennie, de az állás nem változott az első négy helyen.

És már megint összeakadt a két Force India, hihetetlen! Törött szárny, defekt, elguruló kerék, biztonsági autó!

Az alábbi rádióbeszélgetés hangzott el a McLaren kiállása előtt:

Alonso: Van eső kilátásban?
Csapat: Nem, nincs semmi a radaron.

Perez kezdte meg a bokszkiállások következő körét a középmezőnyben. Ez most újra beindíthatja a láncreakciót a körülötte lévő Haasok és Hülkenberg számára.

Raikkönen a DRS segítségével elment Hülkenberg mellett, ezzel feljött az 5. helyre. Innen jön a neheze, hiszen Ricciardo már 28 másodperccel van előtte. Mindenesetre úgy néz ki, hogy Raikkönennek végül csak egyetlen pozíciójába fog kerülni a figyelmetlenség és az érte kapott komoly büntetés.

Vettel továbbra sem tágít Hamilton visszapillantó tükréből. Nincs előzési közelségben, de bármilyen hibára lecsaphat, vagy akár egy jól megválasztott taktikával is fordíthatna.

Egy érdekes visszaemlékezés: Verstappen a pálya ugyanazon pontján parkolta le ma az autóját, ahol Michael Schumacher is tette itteni debütálófutamán 1991-ben.

Perez akkor szedte össze a büntetést, amikor nemrég látványos manőverrel elment előbb Kvjat, majd pedig Grosjean mellett. A Les Combes utáni kanyarban ugyanis lesordódott a pályáról, emiatt minősült szabálytalannak a Haas elleni előzése, a pozíciót pedig nem adta vissza a franciának.

Alonso újabb panaszáradatot zúdított csapatára, kifakadva amiatt, hogy senkit nem tud megelőzni, ellenben mellette boldog-boldogtalan elmegy.

Raikkönen megelőzte Ocont a 6. helyért, Hülkenberg is csak 5 másodperccel van előtte. Az élen álló Hamiltontól viszont már 47 szekundum az elmaradása.

Perez 5 másodperces időbüntetést kapott pályalevágással való elősznyerzés miatt. Ezt viszont a következő tervezett kiállásnál elég lesz teljesítenie, vagy pedig hozzáadják az időt a végeredményéhez.

A finn a 7. helyig csúszott vissza, szerencséjére itt viszonylag kisebb időveszteséget jelent a bokszutca. Ricciardo, Hülkenberg és Ocon léptek előre ezáltal a 4-5-6. helyre.

"Mi a fene? Az autó az út szélén állt!" - méltatlankodott Raikkönen, amikor közölték vele, hogy jöhet is vissza a bokszba. És már meg is jött. 

10 másoperces stop & go büntetés Kimi Raikkönennek, amiért nem lassított megfelelően dupla sárga zászló alatt. Ez súlyos szankció, hiszen nem lehet kerékcserével letölteni: három körön belül ki kell állnia emiatt. 

Érdekes, hogy ez pontosan ugyanolyan mértékű büntetés, amit Vettel kapott Bakuban, miután szándékosan nekikormányozta az autóját Hamiltonnak...

Raikkönen most jött a bokszba. Az első négyesnél egyaránt a lágy gumikat tették fel, amely ugyebár ezen a hétvégén a legkeményebbnek számít.

Vettel 2,5 másodperces hátrányban jött vissza, a különbség tehát nagyjából változatlan maradt. Hamilton közben megelőzte Raikkönent az Eau Rouge után - a finn még nem járt a bokszban, de már egy kiállásnyi hátrányt szedett össze.

Ricciardo is a bokszban. Közben Perez, Grosjean és Kvjat csatáztak egy látványosat, a mexikói mindkettőjüket legyorsulta az egyenesben.

Vettel most jön a bokszba, két körrel maradt kint tovább, de nem volt lényegesen gyorsabb Hamiltonnál.

Raikkönen is szóba kerül, viszont nem pozitív értelemben. A Ferrari finnjét vizsgálni kezdték, amiért nem lassított le eléggé sárga zászlók alatt - minden bizonnyal Verstappen kiesésének idején.

És Vettel nem jön a 13. kör végén. Bottas viszont igen.

2,3 másodperces remek csere Hamiltonnál, Ricciardo elé jön vissza, Vettel viszont leggyorsabb középső szektort futott.

Hamilton kiáll kerékcserére a 12. kör végén, Vettelé a vezetés. Vajon képes lesz most néhány körig gyorsabb időkre a német?

Közben a bokszkiállások első körét is megkezdték már néhányan, Ocon és Grosjean jött most be. A többség várhatóan két cserével számol.

Vettel még mindig 2 másodpercen belül van Hamiltonhoz, Bottas lemaradása már 8, Raikkönené 11 másodperc.

Tavaly a rajtbalesetbe akadt bele és esett vissza a mezőny végére, idén pedig 10 körig sem jutott el. Az egész hétvége hangulatát meghatározó belga rajongók nem boldogok.

A holland az 5. helyről kénytelen feladni hazai futamát - ez idén már a hatodik kiesése, és a negyedik műszaki okok miatt. Az 1-es kanyarból már csak lassú tempóban tudott kigyorsítani, és az Eau Rouge után leparkolta a Red Bullt.

Verstappen lelassult! Már megint a Red Bull...

Mindkét Force India megelőzte a hatalmasan rajtoló Alonsót, és már Grosjean is. A spanyolnak a fülére mondják a különbségeket, mire azt feleli: "Nem igazán érdekel, ez úgyis csak egy teszt." Hát... a Honda a szünet alatt sem tett csodákat.

Wehrlein kiszállt, ezzel számára végleg vége a futamnak, ő az első kieső.

És a lassításokból látszik, hogy nem sokon múlt a hatalmas rajtbaleset, méghozzá ismét a Force India két pilótája talált egymásra. Perez a falhoz szorította Ocont, nagy szerencse, hogy mindkét autó, és a mögöttük érkezők is épségben maradtak.

Ez volt Ocon, Hülkenberg és Alonso iménti látványos csatája. Melbourne-ben is születtek már felvételek ilyen tarka csatáról.

Hamilton mögött kicsit több mint egy másodperccel halad Vettel. A német azt mondja, egyelőre úgy érzi, tudja tartani a Mercedes tempóját.

Pascal Wehrleint betolják a Sauber garázsába a szerelők. Kiderül, hogy meg lehet-e még javítani az autót, a német versenyének viszont ezzel gyakorlatilag vége.

A következő körben viszont Hülkenberg a Les Combes-ban visszaelőzte Alonsót. A DRS most már nyitható, ez is segített a németnek.

Hülkenberg megelőzte Alonsót a Buszmegállóban, de Alonso az Eau Rouge után visszabújt elé, miközben Ocon is beszállt a színkavalkádba és a csatába a rózsaszín Force Indiával. Nagyszerű csata volt!

Sima rajt volt, baleset nélkül eljöttek. Alonso felugrott a 7. helyre az egymással csatázó Red Bullok mögé. Verstappen Ricciardo előtt maradt.

Az első négyes megőrizte a pozícióját, Hamilton pedig visszaverte Vettelt támadását a Les Combes-ban!

Visszaérkezett a mezőny, lassan minden elcsendesül, hogy aztán egyszerre felbőgjön 20 motor...

Hamilton arra készül, hogy megnyerje 200. F1-es futamát. Schumacher, Button és Rosberg tett ilyet korábban.

Megkezdődött a felvezető kör, Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkönen sorrendben vonul az élmezőny.

Stroll, Massa, Ericsson, Kvjat, Vandoorne szuperlágyakon rajtol, Wehrlein lágyakon, a többiek ultralágyakon.

Ez a látvány valahogy mindig jobban beindítja a nyáltermelést a nézőkben, mint bármely másik pályáról készült légi felvétel.

Történt még egy érdekes dolog a rajt előtt, mert ez itt a képen bizony egy Schumacher és egy Benetton. Mick Schumacher első F1-es vezetéséről itt olvashattok, képeket pedig itt találtok.

Ebből a 20 pilótából viszont 6-an is rajtbüntetést kaptak az időmérő után. Ide kattintva átnézhetitek, hogy mi változott - szerencsére a legfontosabb pozíciókba nem zavart bele semmi.

A belga himnusz az imént ért véget, a 20 pilóta így visszatérhetett autójához a rajtrács elejéről, és megkezdhették a rajtra való felkészülés utolsó szakaszát.

Napos napot mindenkinek, aki velünk tart! Spában ugyan olyan túlságosan nem napos az idő, viszont száraz, és nem is számítanak a körülmények romlására a csapatok az előttünk álló két órában.