Lewis Hamiltont 2018, Valtteri Bottast pedig ez év végéig köti szerződése a Mercedeshez, de Nico Rosberg tavalyi sokkoló visszavonulását követően a csapatnál tudják, hogy a papíron szereplő dolgok nem feltétlenül vannak kőbe vésve. „Az F1-ben megszokottá vált, hogy rendelkezned kell egy tartalékmegoldással, egy B-tervvel” - nyilatkozta a brackley-iek sportigazgatója az Autosportnak.
„Még ha valakinek szerződése is van, az nem jelenti azt, hogy így is fog működni minden, változhatnak a körülmények. Jelenleg az A-terv valósul meg nálunk, melyet számtalan különböző forgatókönyv követ, hiszen a pilótapiac nagyon nagy változásokon megy keresztül 2018-ban és 2019-ben. Fontos, hogy számításba vegyük a B- és C-terveket is” - utalt az osztrák arra, hogy a legtöbb toppilóta szerződése ekkor jár le. „A helyzet nagyon összetett, hiszen egy pilóta több helyen is kiköthet majd. Több olyan versenyző is van, aki helyt tudna állni a Mercedesnél, így számításba kell vennünk minden eshetőséget.”
Wolff azt mondta, szerencsések voltak Bottas leigazolásával, miután Pascal Wehrleint tapasztalatlannak tartották, és inkább a Saubernél helyezték el. „Az a megállapodás kemény volt, hiszen mindig könnyebb megoldani a dolgokat, amikor számítasz rá. Nico helyzete viszont váratlanul ért minket, akkor, amikor a legtöbb pilótának szerződése van a következő évre. Nem volt könnyű. Jól ismertük Pascal képességeit, de túl fiatal ahhoz, hogy leégesse magát egy győzelemre képes autóban, a mezőny legjobb pilótája ellen.”
„Valtteri volt az elsődleges célpontunk, a Williams azonban szerette volna megtartani őt. És nem csak ez volt az egyetlen tényező, hiszen a Williamsszel meg kellett állapodnunk arról, hogy hogyan kompenzáljuk őket anyagilag. Kire lenne szükségük? Mi fog történni Pascallal? Mindezt akkor, amikor felbontottuk a szerződést Nicóval. Nagyszerű érzés volt, hogy az elsődleges opciót tudtuk végül megvalósítani.”