Pascal Wehrlein szerint a Mercedesnek új utakat kell keresnie saját felfedezett tehetségei számára azok után, hogy bejelentették júliusban, elhagyják a DTM-et, hogy még inkább a Formula-E-re tudjanak fókuszálni. A német autógyár a 2019/2020-as szezonban kapcsolódik be az elektromos autós sorozatba.
Eddig a DTM a Mercedes-felfedezettek egyik előszobája volt, Paul di Resta, Esteban Ocon és Pascal Wehrlein is ebben a sorozatban hívták fel magukra a gyár figyelmét annyira, hogy utána versenyzői üléshez jutottak (egy Mercedes-motoros istállónál) a Formula-1-ben is. Wehrlein 2015-ben nyerte meg a német túraautós sorozatot, a következő évre pedig a német motorral szerelt Manornál kapott F1-es versenyzési lehetőséget. Di Resta 2010-ben győzött, a következő évre pedig a Force Indiához kerülhetett.
„A DTM most már nem lehet a kikövezett út. A Formula-4-ben kezdesz, aztán F3, F2 vagy GP3, ez a normális út. Nézzük csak a saját esetemet, lehetetlen lett volna GP2-be kerülnöm, nem volt hozzá másfél milliós költségvetésem, így el kellett döntenem, mit csinálok a Formula-3 után. Világos volt az út, a Mercedes ugyanis ajánlatot tett, hogy vezethetek a DTM-ben, normális fizetést kapok és nem kell még egy évet elpocsékolnom az F3-ban, vagy hasonló sorozatokban” – idézte fel saját helyzetét Pascal Wehrlein.
„Boldog voltam a lehetőség miatt. Tudtam, hogy jó munkát végzek, győzelmeket arattam és jól szerepeltem. Megnyertem a DTM-et, bekerültem a Formula-1-be, de ez csak a Mercedes segítségével sikerülhetett. De most a német túraautós lehetőség nélkül a pilótáik a GP3-ban, az F3-ban, vagy a Formula-2-ben köthetnek ki jó esetben, nincs másik út” – vázolta fel a problémát a tehetséges német versenyző.