Amikor a V6-os hibrid-turbó erőforrások bemutatkoztak az első 2014-es teszten, mindenki a fejéhez kapott - no nem azért, hogy a fülét védje, hanem mert az új motorok rémisztően csendesnek bizonyultak. Amíg korábban nem lehetett megállni egy autó mellett a bokszban, most az alsóbb kategóriák gépei is dallamosabbak, mint az F1-es fenevadak. Sokan visszasírják a V8-as és V10-es időszakot, és amíg a sportág a probléma megoldásán és a 2020 utáni motorkérdés kidolgozásán dolgozik, Alain Prost szerint ne számítsunk rá, hogy lesz javulás.
„A dolgok jelenlegi állása szerint egyik gyártó sem térni akar vissza a szívómotorokhoz” - nyilatkozta a Crash.net-nek a négyszeres világbajnok. „Olyan erőforrásokat szeretnének, melyek nem túl komplikáltak, mint a jelenlegiek, valamilyen más módon meg akarják tartani az elektromosság szerepét. Nem akarnak visszatérni, ezt pedig teljesen megértem.” Prost a Renault F1-es és Formula-E jelenlétében is szerepet vállal, és úgy véli, egy márkának van értelme mindkét területen képviseltetnie magát - a címvédő Mercedes 2019-ben fog csatlakozni az elektromos sorozathoz.
„A Forma-1 a technológia csúcsát jelenti. Talán meg lehet változtatni a szabályokat és más technológiát lehet alkalmazni. Ha egy gyártó eltérő közúti autókat szeretne gyártani, akkor miért ne lenne értelme egyszerre versenyezni a Forma-1-ben és a Formula-E-ben? Nagyon sokat tanulunk, ami mindenki számára nagyszerű. Ha egy világszerte ismert vállalat vagy, másképp állsz a marketinghez, és a termékek eladásához. Mindenütt ott kell lenned. Folyamatosan változó világban élünk, és minél több területen vagy jelen, annál jobb.”