A McLaren idei éve a 2015-ös, egészen borzalmas idényhez hasonlít, bár külön érdekesség, hogy két éve ilyenkor, eggyel több pontja volt a wokingiaknak. Nem meglepő módon, Jenson Button nyolcadik helyét Monacóban szerezte meg. Azokon a pályákon kell valamit alkotnia az egyébként igen jó aerodinamikával megáldott McLareneknek, ahol kevésbé számít a lóerő. Erre a két legjobb példa Monte Carlo és a Hungaroring.
A rajtbüntetést is azért vállalta be Fernando Alonso Silverstone-ban, hogy a Magyar Nagydíjon motorikusan tiszta lappal indulhasson. Némi fejlődést az új Honda motor is hozott (a brit hétvégén Vandoorne önerőből bejutott a Q3-ba, a nyolcadik helyről rajtolhatott, pedig ott azért vannak hosszabb egyenesek is), de a riválisokhoz képest el kell ismerni, még mindig nagyon kevés a japán erőforrás lóereje.
Két éve Alonso két pályán volt képes pontot szerezni, Monacoban és Magyarországon, ebből a hazánkban elért 5. helyezés kiugróan jó eredmény volt, az autó közel sem volt azon a szinten. A 2016-os év sokkal jobban sikerült, 27 pontjukat 76-ra növelték, tehát közel a háromszorosára. A monacói és a magyar futam ismét jól sikerült, de itt már nem csak ide korlátozódtak a jó teljesítmények, 13 alkalommal szereztek pontot, ebből négyszer mindkét autó a pontszerző zónában végzett.
Óriási a visszaesés idén, egyetlen 9. hely és az ezzel járó két pontocska árválkodik a McLaren mellett, amivel még mindig sereghajtó a konstruktőri világbajnokságban. Most vagy soha? Egyértelmű, hogy az utolsó júliusi hétvégén nagyot kell alkotnia a wokingi istállónak. Igaz, év elejéhez képest nagyot javult a Honda (még ha még most is elég gyenge a teljesítménye), mert a megbízhatósági gondok száma jelentősen lecsökkent, legutóbb Silverstone-ban pedig Vandoorne úgy lett 11., hogy egész versenyen harcban volt a Williamsszel és a két Force Indiával is, egészen közel volt a 8. pozíció.
Ti mit tippeltek, hogyan szerepel majd a McLaren-Honda 2017-ben, Magyarországon? Sikerül egy (jelen viszonyok között) kiugró eredmény, például egy 5-6. hely?