Amikor a Ferrari a szezon elején sokkal jobban tudta munkára fogni az abroncsokat, sokan úgy vélték, a maranellóiak és az F1 olasz gumiszállítója, a Pirelli összedolgozik egymással. Nos, a hasonló teóriákat firtatók kezdhetik megmásítani véleményüket, az utóbbi időben ugyanis a Mercedes egyre jobb lett, ráadásul a silverstone-i futam hajrájában mindkét Ferrarin gumihiba ütötte fel a fejét, sőt mi több, mindkét alkalommal a bal első keréknél.
A Pirelli szinte rögtön cáfolta, hogy két, egymással kapcsolatba hozható problémával állnak szemben, hiszen amíg Kimi Raikkönen autóján csak foszladozni kezdett a gumi futófelülete, Vettelnél szétrobbant az egész - ennek volt köszönhető, hogy a finn legalább a dobogón tudott célba érni, a német azonban rengeteget veszített, és a harmadik helyről a hetedikre csúszott vissza a rangsorban.
Az olasz abroncsgyártó már vasárnap délután elkezdte sérült termékeik górcső alá vételét. „Mihelyst véget ért a verseny, és megkaptuk a gumikat, egyből elkezdtük az esetek kivizsgálását” - idézte Mario Isolát, a Pirelli sportigazgatóját az F1i.com. „Vissza kell szállítanunk őket Milánóba, további elemzések céljából, jelenleg azonban csak annyit mondhatok, hogy a két probléma teljesen eltérő okból következett be. Biztosabb válaszokat csak néhány nap múlva tudunk adni.”