A két héttel ezelőtti bakui verseny legemlékezetesebb momentuma volt, amikor a biztonsági autós fázist követő újraindítást megelőzően Sebastian Vettel hátulról nekikoccant Lewis Hamiltonnak, majd mivel a német úgy érezte, ellenfele féktesztelte őt, még mellé is ment és ráhúzta a brit autójára a kormányt. Előbbi összeérésben a Ferrari első szárnya, valamint a Mercedes padlólemeze is megsérült, míg utóbbi manőverért tíz másodperces stop&go büntetésre ítélték a világbajnoki éllovast.
A Formula-1-es Osztrák Nagydíj pénteki napján azonban fény derült arra, hogy Hamilton váltója is megsérült Azerbajdzsánban, a Mercedes pedig már a hét elején úgy döntött, inkább kicserélik az alkatrészt a háromszoros vb-győztes autójában, nem vállalva az esetleges meghibásodással járó kockázatot. Mivel azonban a váltó még nem teljesítette a szabályokban előírt hat egymást követő hétvégét, ez automatikusan öthelyes rajtbüntetéssel jár a brit számára.
Miután Vettel hátulról ment neki Hamiltonnak Bakuban, s a Mercedes hátulja sérült meg, rögtön felmerült a gyanú, hogy esetleg a váltónak is az ominózus incidens során esett baja. A Mercedes azonban gyorsan igyekezett eloszlatni ezeket a feltételezéseket: elmondásuk szerint nincs köze egymáshoz a két esetnek. „Ezt teljességgel kizárhatjuk” – nyilatkozta a címvédő gárda egyik szóvivője a Motorsport.com szakoldalnak, amikor a helyszínen tartózkodó sajtó erről kérdezősködött.