DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Meglépték, megváltozik a kék zászlós szabály

Nem volt hiábavaló a pilóták folyamatos panaszkodása a kék zászlós szabály nehéz betarthatóságára, Bakura meg is változik a gyorsabb autók elengedésének procedúrája.

Idén kétszeresen nehezedett az élversenyzők dolga a lekörözéseknél, ebből az egyiknél kaptak most némi engedményt. Amikor ugyanis a mezőny hátsó felét utolérik az élen autózók, akkor a lekörözést segítendő a pályabírók kék zászlókat lengetnek, a led-paneleken pedig kék szín villog, ez figyelmezteti a lekörözendő pilótát, hogy gyorsabb autó van mögötted, engedd el.

A lassabb autók pilótái már egy előzetes figyelmeztetést kapnak a csapatuktól, amikor a gyorsabb versenyautó három másodpercre megközelíti őket. Az automatikus kék zászlózást korábban 1,5 másodperc, az idei évtől egy másodperces megközelítésnél alkalmazták. De azok után, hogy emellé még az új aerodinamikai szabályok miatt jóval nehezebb közeli követés is párosul (erről év elejétől nagyon sokat panaszkodtak a versenyzők), így az élversenyzők számára a lekörözés kifejezetten nehézzé vált.

Azerbajdzsánban már könnyebb lesz a lekörözés?


Kimi Raikkönennek is meggyűlt már a baja ezzel Monacóban, amikor vezető helyen állt, valamint Max Verstappennek Kínában került majdnem a dobogós helyezésébe egy hasonló eset. Az érem másik oldalán pedig a hátsóbb régiókban versenyzők szerint túl hamar kell lehúzódniuk az élmenők elől, ami pozícióharc esetén komoly hátrányt jelenthet.

Ezek után salamoni döntést hozott az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting, az egy másodperc helyett 1,2 másodperc lesz a határ, amikor a kék zászlózás elkezdődik. Szigorúbban ellenőrzik innentől, hogy a kék jelzést követően záros határidőn belül a lassabb autónak kötelező elengednie a gyorsabbakat, az első lehetséges előzési ponton.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: