Erről maga az érintett beszélt a lengyel „Eleven Sports”-nak a tesztjét követően. Kubica 2006 és 2010 között versenyzett a Formula-1-ben, de 2011 februárjában a téli teszteket követően egy raliversenyen nagyon súlyos kar- és kézsérülést szenvedett a jobb karján. Június elején azonban a baleset óta először (egy 2012-es) F1-es autót vezethetett a Renault jóvoltából egy privát teszten.
Azt már tudtuk, hogy a 115 kört viszonylag könnyedén teljesítette Kubica és a köridők is versenyképesek voltak. A fizikai állapot? A pilóta szerint a világon semmi gond vele. „Rengeteget dolgoztam a kondícióm javításáért, soha nem voltam még ilyen fitt, még a legjobb korszakomban sem, amikor az F1-ben versenyeztem. Például a testsúlyom most először kevesebb, mint 2008-ban volt” – nyilatkozta Robert Kubica.
„Kiderült az is, hogy Formula-1-es autót vezetni nem olyan ijesztő, mint amilyennek távolról tűnt. Talán azt is kijelenthetem, hogy az F1-es versenyautót egészen könnyen lehetett terelgetni a balesetem óta kissé korlátozott mozgásra képes kezemmel is. Most már jobban alszom, mert tudom, hogy semennyire sem akadályozza a karom egy Formula-1-es autó vezetését. Gyorsan és megbízhatóan tudok vezetni” – tért rá a lényegre a lengyel pilóta.
Kubicát szinte sokkolta, hogy az első körök alatt rájött, milyen kényelmes egy F1-es autó volánja mögött ülni a balesete után 6 évvel. „Az egyik legnagyszerűbb pillanat az első menetem utáni visszatérés volt a bokszutcába, amikor rájöttem, hogy minden az irányításom alatt volt, semmi sem változott. Az első három kör után úgy tűnt számomra, mintha a kihagyás nem tartott volna tovább, mint egy hónap. Előtte rengeteg kérdőjelem volt ennyi év kihagyás után, most már nincsenek” – tette hozzá Kubica, aki szó szerint kényelmesen érezte magát a cockpitban, mintha otthon lett volna.
Vajon értelmezhetjük úgy is ezt a nyilatkozatot, hogy ha érkezne egy ajánlat egy Formula-1-es csapattól (például a Renault-tól Palmer pótlására), akkor nem habozna visszatérni Kubica? A jelek szerint ugyanis fizikai akadálya nincs.