DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Egyazon gond miatt szenved a Red Bull és a McLaren

Hiába ért el komoly sikereket az elmúlt 10 évben a Red Bull és a McLaren is, évek óta nem tudnak versenyre kelni igazán a legjobbakkal. A két istálló problémái egyazon tőről fakadnak, pedig lenne rá megoldás.

Érdekes vélemény látott napvilágot a hét közepén, Mark Gallagher, a Cosworth volt főnöke a független motorszállítók mellett tette le a voksát és szerinte mind a Red Bull, mind a McLaren egyetlen igazi rákfenéje az erőforrás. Gallagher vezetésével tért vissza a Cosworth 2010-ben a Formula-1-be. Szerinte az említett két csapat sokkal előrébb járna, ha egy független motorszállító látná el erőforrással az istállókat.

„A McLaren és a Red Bull szenvedését látom folyamatosan. A Red Bull főként azért bénult meg ennyire, mert nincs valódi gyári erőforrása. Még akkor is, ha nagyon erős és jó motorral rendelkezne a Renault, a franciáknak megvan a saját gyári csapatuk, ami több, mint valószínű, hogy végső soron a középpontban áll náluk” – nyilatkozta Gallagher.

A Red Bull valóban háttérbe kerül a gyári Renault mellett?


„A Red Bull Racingnek senki mögött nem szabadna a második szerepét vállalnia, ami a motorszállítást illeti, hiszem, hogy megérdemelnének egy saját motorszállítót. Nem csak partnercsapatként kellene működniük, hanem kapjanak olyan motort, ami specifikus és az ő rendelésükre készül. Sajnos jelenleg az a valóság, hogy nem tudsz csak úgy kivenni egy motort és berakni egy teljesen másikat, mint egy Duracell elemet. Hosszú idő, míg beintegrálod rendesen az erőforrást, külön koncepció kell hozzá” – tette hozzá a Cosworth ex-főnöke.

„A McLaren-Honda kapcsolat is romokban hever, három év alatt képtelenek voltak összehozni egy életképes erőforrást. De beszéljünk világosan: A McLaren a Honda pénzét legalább annyira akarja, mint a motorjait. Tény, hogy egy független szállító nem szállítana nekik ilyen irtózatos mennyiségű pénzt. Érdemes végiggondolniuk, hogy jobb-e nekik, hogy a díjak és győzelmi prémiumok nem érkeznek házhoz, mivel nincsenek eredményeik, hanem a motorgyártó fizet nekik sok sok pénzt. Biztos, hogy ez így rendben van hosszú távon?” – tette fel a kérdést Gallagher.

Egy meg nem erősített forrás szerint ez a nyilatkozat egy kisebb ajánlásnak is felfogható a Cosworth lehetséges visszatérését előkészítendő, mint független motorszállító a 2020 utáni időszakra. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: