Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 18. hétfő
F1

Kimi, Sebastian gyorsabb nálad?

Az első rajtkocka az utóbbi években nem hoz szerencsét Monacóban, zsinórban harmadik alkalommal veszít érdekes körülmények között a pole pozíciós. 2010 újratöltve, vagy Vettel tényleg ennyivel gyorsabb?

2015-ben Lewis Hamilton, 2016-ban Daniel Ricciardo volt a szenvedő fél. A dobogós helyezettek díjátadásán ebben a két esetben is látszott a mérhetetlen csalódottság a versenyt elveszítő arcán. Hamilton bokszkiállását rosszul időzítették két éve, így Rosberg és Vettel is köszönte szépen és megelőzte. Tavaly Ricciardo stabilan vezette a mezőnyt, ám kerékcseréjét rettenetesen elszúrta a Red Bull, így Hamilton mögé jött csak vissza, utána pedig már hiába támadta.

Idén ismét megoszlik a vélemény arról, hogy Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel taktikája miért volt ennyire eltérő. Az egyik álláspont szerint a Ferrari szándékosan alakította úgy az eseményeket, hogy Vettel valahogy Raikkönen elé kerüljön a bokszmunkák után, mivel normális esetben előzésre Monacóban nincs mód. Akik próbálkoztak a futam során, azok végül mindig ütköztek, ami miatt vagy az egyik, vagy mindkét autónak vége is lett.

Az arcok beszédesek


Kétségtelen, hogy a világbajnoki címért idén szoros a versenyfutás és a Ferrarinak biztosan jobban jött, hogy a kettős győzelem Vettel 25 pontjával végződött, ezzel sokkal nagyobb előnyt alakított ki Hamiltonnal szemben, aki csak hetedik lett. Ám a taktikai különbség közel sem ennyire egyértelmű. Általában ugyanis a korábbi kiállás a nyerő, a Red Bullnál is Verstappen állt ki korábban, övé volt a pályaelőny. Többségében ezzel a stratégiával lehet alávágni az előtted autózó ellenfélnek, most pont fordítva volt.

Ami Vettel mellett szól az pont ez a tény. Ki gondolta volna, hogy Vettel és Ricciardo a több, mint 30-körös ultralágy abroncsokkal sorra tudják futni a körrekordokat és ekkora előnyt ki tudnak autózni? A másik, ami a német versenyző mellett szól, hogy folyamatosan és szorosan Kimi mögött autózott az előzésig, utána azonban látványosan ellépett a finn versenyzőtől, közel 10 másodperccel előzte már meg a biztonsági autó pályára küldése előtt és utána sem volt esélye Raikkönennek támadni a négyszeres világbajnokot.

Az biztos, hogy a jégember a pódiumon rettentően csalódott volt, egyáltalán nem örült a második helyezésnek. Nem sejtettük eddig, hogy a jégember tud még hidegebb is lenni az átlagosnál… Hogy pontosan mi járt a Ferrari fejében a stratégia kifundálásakor, azt vélhetően sosem fogjuk megtudni. Hamilton számára egyértelmű, hogy a Ferrari Vettelre épít, Raikkönen csak második számú pilóta az olaszoknál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?