DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Lesz-e Red Bull-meglepetés Monacóban?

Az energiaitalos F1-es istálló hagyományosan jól teljesít a hercegség utcáin, most a nagyobb elánnal munkába álló Adrian Newey elemezte, hogy vajon mire lehetnek képesek ebben az évben.

A Christian Horner csapatfőnök által csak „orvosnak” nevezett Adrian Newey megkettőzött energia- és időráfordítással vett részt a Red Bull RB13-as munkálataiban, ezt pedig a szakember annak tudta be, hogy a gárda technikai részlegében elmúlt években munkálkodók nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A csapat jelenleg az idei szezon hatodik versenyére, a Monacói Nagydíjra készül, ahol hagyományosan jól teljesítenek – tavaly Ricciardo pole-ban állt – Newey azonban szkeptikus a várható eredményekkel kapcsolatban.



„Az elmúlt évben remek karosszériánk volt, ezért Monacóban, ahol kevésbé számít a motorerő, jobb teljesítményre voltunk képesek. Idén viszont a karosszéria nem a legjobb, így nem lesz olyan lehetőségünk, mint tavaly. Úgy vélem, hogy mostantól kezdve Szingapúrig kell összeállnia a csomagnak, és ezt kell majd kihasználnunk” – idézte az Autosport a szakembert. A Red Bull Spanyol Nagydíjon mutatta be a szezon első komolyabb fejlesztési csomagját, amihez nagy reményeket fűztek, ám Daniel Ricciardo mégis több, mint egy perces lemaradásban zárta a versenyt.

„Ez egy kis lépés volt előre, amit vártunk, igaz, a sajtóban túl nagy felhajtást kerítettek neki. Tudjtunk, hogy sok munka vár ránk, ahogyan azt is, hogy mit kell tennünk, csak folytatnunk kell a munkát. Csodafegyver nem létezik, csak a megszokott dolog történt” – tette hozzá a szakember.

Horner kihangsúlyozta, hogy csapatának, és a Renault-nak is sok teendője van még – utóbbi gyártó részéről Cyril Abiteboul vélekedett úgy, hogy a Red Bull hamis kommunikációt folytat a motorfejlesztéseikkel kapcsolatban. „Mindenki arra koncentrál, hogy versenyképesebbek legyünk. Persze a motor manapság sokkal nagyobb szerepet játszik, hiszen a pilóták több ideig autóznak padlógázon. A Renault nagy erőfeszítéseket tesz, de persze nekik is vannak határaik. Ami a karosszériát illeti, ezen a téren nem látok nagy frusztrációt, csak az érdekel minket, hogy hogyan tudunk még nagyobb teljesítményt kisajtolni belőle.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: