A Red Bull többször elmondta már, hogy a motorok terén történő újítások kulcsfontosságúak ahhoz, hogy csökkenteni tudják a különbséget a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, az Ausztrál Nagydíj óta pedig folyamatosan azt kommunikálják hogy a Renault a Kanadai Nagydíjra szállítja majd nekik a hajtómű legújabb, és vélhetően nagyobb teljesítményre képes változatát. Amikor a Motorsport megkérdezte Cyril Abietboult, a franciák ügyvezető igazgatóját a várható fejlesztésről, így válaszolt: „Először is szeretném eloszlatni a félreértéseket, ugyanis a motorunkat minden hétvégén fejlesztjük.”
„Azt mondtuk, hogy a megbízhatóság a legfontosabb teljesítmény szempontjából. Ez így is van, de jobb lett a megbízhatóságunk. Az elmúlt héten, szombaton pedig megnéztük a próbapadon – az eredményekről minden csapat tudomást szerzett. Nem fekete vagy fehér a helyzet, hiszen nem ugrottuk át egyből a Mercedest, csak kis előrelépés történt. Monacóban szintén, aztán a harmadik erőforrásunktól is ezt várjuk. Mint mindig, a Red Bull ezúttal is hamis kommunikációt folytat a fejlesztéseinkről.”
„Egyet azonban garantálhatok, a motorunk versenyről versenyre fejlődni fog: ha megnézzük a motorszoftvert, a -hardvert, az üzem- és kenőanyagokat, minden téren javulás várható.” A Renault egyelőre nem tudja, mikor vihetik pályára az átalakított MGU-K-rendszerét, amely öt kilogrammal könnyebb lesz, mint elődje: „talán az egyik opció, hogy a hármas számú erőforrással együtt mutatjuk be” – mondta Abiteboul. „A súly a szezon elején még problémát jelentett, a csapatok azonban meg tudtak birkózni vele.”
A francia szakember szerint a Renault legfőbb célja az, hogy a szezon végéig folyamatosan közeledjen a Mercedeshez, hogy jövőre aztán fel tudja venni vele a versenyt. „Ebben az évben nem tudjuk ledolgozni a különbséget. Talán jövőre, de ehhez az kell, hogy az idei szezon végére utolérjük őket. Már pontos elképzelésünk van arról, hogy milyen lesz a jövő évi erőforrásunk, ezzel pedig az a tervünk, hogy teljesen ledolgozzuk a különbséget” – tette hozzá Abiteboul.