Bár a versenyek nem lettek sokkal izgalmasabbak, legalább két csapat küzd a győzelemért, így ha másért nem is, legalább emiatt érdekesebben alakul az idei szezon, mint az előző néhány. Sokan azt remélték szezon előtt, hogy a szabályváltozások miatt felkavarodik a mezőny sorrendje, a reálisabbak viszont azt mondták, hogy a legnagyobb forrásokkal rendelkező csapatok lesznek az élen, akárcsak eddig. Utóbbi csoport teóriája vált valóra, hiszen az F1-re együttesen évi 900 millió dollár körüli összeget költő Ferrari és Mercedes tarolt eddig 2017-ben.
Mögöttük a Red Bull afféle senki földjén autózik, a középmezőny pedig igen sűrű – fényévekre az élen hajtó kettőstől. „Ez kicsit félelmetes” – idézte Nico Hülkenberget, a Renault pilótáját a Motorsport. „A távolság hatalmas a Mercedeshez és a Ferrarihoz, de még a Red Bullhoz képest is. A Red Bull és a Williams között újfent egy űrnyi a különbség. Nem tudom, hogy ez várható volt-e, de azzal a költségvetéssel, amiből ők dolgoznak, és azzal, amit a tél folyamán vittek véghez... nagyon különlegesek.”
Amikor arról kérdezték a német pilótát, hogy vajon a karosszéria, vagy a motor miatt tettek-e szert ekkora előnyre a csapatok, így válaszolt: „Nehéz meghatározni. Inkább a karosszéria és az aerodinamika, mint a motor. Nem tudom a pontos számokat, de olyan 70-80% lehet a karosszéria javára.” Hülkenberg Barcelonában idei legjobb eredményét érte el hatodik helyével, és úgy véli, pontosan ezt várta a csapattól, mielőtt csatlakozott volna hozzájuk a tél folyamán.
„Nem vártam csodákat, hogy már az elejétől fogva a legjobb hétben leszünk, vagy hasonló. Szerintem pontosan ott tartunk, amit vártam az ideigazolásomkor. Lehetőségünk van a pontszerzésre, azonban véresen komoly munkát kell végeznünk, és egy kis szerencsére is szükségünk van ehhez. De a tél folyamán a Renault-nak sikerült felzárkóznia a mezőnybe” – tette hozzá a német, akinek csapata jövőre már el szeretné kapni a Mercedest motorteljesítmény terén.