Ég és föld a különbség a McLaren-Honda tavalyi és eddigi aktuális idénye között. 2016-ban úgy tűnt, egy nehéz bemutatkozó szezon után megtették az első, igaz, kicsi lépést: a csapat gyakori pontszerző volt, és 76 egységet össze tudott gyűjteni, mellyel 6. lett a konstruktőri bajnokságban. Ehhez képest idén öt versenyen egyetlen pontot sem szereztek, egyedüliként a mezőny 10 csapata közül. Elrugaszkodottnak tűnik, de a csapat szeme előtt még mindig az lebeg, mint a szezon előtt: javítani az előző idényhez képest.
„Jobbak akarunk lenni, mint 2016-ban voltunk, ez nem változott. A pontok végelszámolásában ez nehéz lesz, de az a cél nem módosult, hogy a szezon végére versenyképesebbek legyünk a hatodik csapatnál” – fogalmazta meg a formula1.com-nak kissé nyakatekerten a célokat Zak Brown, a csapat vezérigazgatója. „Nem mondom, hogy pontszámban előrébb leszünk, de szeretném azt gondolni, hogy a mindenki által befektetett munka és erőfeszítés versenyképesebbé tesz minket a pályán ahhoz képest, mint az előző év végén voltunk. Az év első felében azonban olyan hátrányban indulunk, hogy az év végi helyezésről már lemondhatunk, és nehéz elképzelni, hogy jobbak lehetünk a hatodik helynél.”
Egy kérdés arra vonatkozott, nehezebb-e feladata McLaren-főnökként, mint azt érkezésekor elképzelte: „Nem hittem, hogy könnyű munkám lesz, de igaz, azt képzeltem, jobbak lehetünk. Fejlődésben bíztam 2016-hoz képest, ami egyértelműen nem történt meg. Ezt mutatta Barcelona is, ahol egy szempillantásra biztatónak tűnt a helyzetünk Fernando rajtpozíciójával, a futam azonban nem úgy alakult. Mindazonáltal optimista vagyok, hogy év végére utolérjük 2016-os szintünk.”
Természetesen egy McLarenről szóló interjúból nem maradhat ki a motorszállító Honda, amely az eredmények elmaradásáért felel. A diplomatikus Brown a japánok munkáját dicsérte: „Az erőforrás helyzete frusztráló mindenki számára, beleértve partnerünket. Extrém kemény munkát végeznek. Ha osztályozni kellene, mindenki 5-öst kapna. A Formula-1 azonban eredményorientált és nem erőfeszítés-orientált, ezért igen, bosszantó a dolog. Egész egyszerűen időbe telik megoldani a technikai dolgokat. Nem olyan, mint amikor egy rossz focimeccset játszol, a következő hétvégén viszont elölről kezdhetsz. Ez egy elnyújtott játék” – hasonlította össze az F1-et a labdarúgással.