DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

Fernando Alonso volt a nap sztárja Barcelonában

Hiába csatázott a Mercedes és a Ferrari a pole pozícióért a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén, szombaton, a Circuit de Barcelona-Catalunyán Fernando Alonso volt a nap hőse - riválisainak túl kellett kiabálni a rajongókat, akik a pocsék McLaren-Hondával káprázatosan teljesítő spanyolt éltették.

Amikor a péntek délelőtti első tréningen a szörnyszülött járgány három kanyar után megadta magát Alonso alatt (és ömlött belőle az olaj, miközben az emelőn lógott), a pilóta mérgében gyorsan átöltözött és elugrott a közeli Montmeló egyik teniszpályájára játszani egy kicsit a második tréning előtt. Hogy kellő nyomatékot adjon az üzenetnek, posztolt is róla gyorsan egyet az Instagramon, ami persze elég volt ahhoz, hogy újra arról pletykáljon a paddock: biztosan nem hosszabbítja meg az idény végén lejáró szerződését a gárdával. A jövőbeli terveiről nem beszélt a spanyol szombaton, mindenesetre a kvalifikáción villantott, a helyzet fényében emberfeletti teljesítménynek mondható 7. helyével újfent alátámasztotta azt, amit az évad kezdete óta számtalanszor hangsúlyozott: még sohasem vezetett olyan remek formában, mint idén.

Persze, amikor megkérdezték erről, a pilóta diplomatikus választ adott: „Nem, nem és nem. Mindig, minden futamon ugyanúgy vezetek, nincs különbség. Korábban már mondtam, hogy az idei szabályok alapján épített autóval sokkal magabiztosabb vagyok, mert keményebben taposhatom a gázt, úgy támadhatom a kanyarokat, ahogyan én akarom és ahogyan a múltban is tettem. Tetszenek nekem ezek a szabályok és most sokkal versenyképesebbnek érzem magam, mint a korábbi években. Az utóbbi években az autók és a gumik is roppant sérülékenyek voltak, ehhez kellett igazítani a vezetési stílusomat. Nem nyomhattam száz százalékig a gázt, mert nem léphettem át a határokat. Most sokkal jobban érzem magam, jobban élvezem a vezetést is, ennek ellenére nem mondom azt, hogy sokkal jobb vagyok idén, mint bármikor korábban” – fogalmazott a spanyol.



2005 és 2006 világbajnoka szerint szombati produkciójában annak sem volt szerepe, hogy élvezte a hazai pálya előnyeit: „Csak gondoljatok bele! Felnövünk mi, spanyol versenyzők, egészen jól megismerjük ezt a pályát, aztán eljutunk a Forma-1-ig, ahol fel kell ismernünk, hogy szinte mindenki jobban ismeri nálunk ezt a helyszínt, hiszen a teszteléseken mindenki kilométerek tízezreit nyomja itt le. Ha valahol nem lehet előnyre kerülni a pályaismerettel, akkor ez az a helyszín. Az egyetlen dolog, ami tényleg segítséget jelenthet, az a honfitársaim jelenléte és szurkolása, akik ma is csodálatos hangulatot teremtettek” – mondta Alonso, aki bízik abban, hogy ez lesz az első olyan versenye idén, amelyet be tud fejezni. „Nyitottnak kell lennünk a futamon, a rajt lehetőséget kínál, hátha tudunk nyerni néhány pozíciót. Történhet baleset is előttünk, tavaly a Mercedesekkel is megesett. A mai 7. hely túl jónak tűnik, de reménykedünk abban, hogy pontot szerezhetünk.”

Ami az élmezőnyt illeti: noha az évad első komolyabb fejlesztési hullámára a Mercedes és a Ferrari is készült egy komolyabb csomaggal, az előzetes aggodalmak ellenére az bizonyosodott be, hogy a két gárda még inkább együtt van, mint eddig, szerencsére egyik alakulatnak sem sikerült megugrania a másiktól. Ezt mutatta a kvalifikáció képe: Hamilton – aki sokkal összeszedettebb most, mint Szocsiban volt – 5 századdal múlta felül a kvalifikáció előtt villámgyors motorcserén átesett Vettelt. Az első két szektorban a Ferrari bizonyult gyorsabbnak és talán Vettel Hamilton előtt is végezhetett volna, ám az utolsó kanyarban éppen annyi időt veszített, ami a brit javára billentette a mérleget. „Az utolsó szektor a kedvencem… Mark Webber számos leckét adott nekem ott az évek során, de úgy tűnik, hogy még mindig nem sikerült megtanulnom. Lehet, hogy vissza kéne mennem az iskolába? Az utolsó sikánt még mindig túlságosan trükkösnek érzem. Holnap biztosan jobb lesz a futamon, de ma lehetett volna picit jobb…” – mondta a Ferrari zászlóvivője.

Hamilton nehéz versenyre számít, mert – mint fogalmazott – „ma jól láthattuk, hogy mennyire szoros a verseny, századmásodpercek vannak csak közöttünk. Fontos lesz a jó rajt, mert ha jól tudom, itt van a harmadik leghosszabb menet az első kanyarig. Dolgoztunk a rajtjainkon elég sokat, így bízom benne, hogy jó munkát fogunk végezni” – mondta a brit.

Bottas, az Orosz Nagydíj győztese sem tűnt csalódottnak a 3. rajtkockával: a második soron a másik Ferrarival, Kimi Räikkönennel osztozkodó Ezüstnyíl-pilóta Szocsira utalva meg is jegyezte, hogy „volt már jó rajtom a múltban is ebből a pozícióból”. A nap folyamán feltűnt a paddockban a finn útját a háttérből egyengető legendás honfitárs, Mika Häkkinen is, aki az előző versenyhétvégén azért nem volt jelen Bottas első győzelménél, mert egy dél-franciaországi programon kellett jelen lennie.

„Dehogy maradtam le az első győzelméről! Ott voltam vele, legalábbis a szívemben!” – mondta a Formula.hu-nak 1998 és 1999 világbajnoka.„Hosszú évek óta dolgozunk együtt és lenyűgöző látni a fejlődését, valamint azt, hogy mennyire motivált. A részéről ez természetes, de ezt nem mindenki mondhatja el magáról. Valtteri fantasztikus fickó! Igaz, hogy azon a hétvégén egy jótékonysági kerékpáros eseményen vettem részt St. Tropez és Monaco térségében, így nem voltam jelen Szocsiban, de mint mondtam, a szívemben ott voltam vele száz százalékig!”

Bottas a jelek szerint egyelőre jól boldogul az élmezőnyben, Hamilton csapattársaként, ám a közvélemény szerint túlságosan korai lenne arról beszélni, hogy már idén a bajnoki cím esélyesei közé lép elő. Amikor erről kérdeztük Häkkinent, határozott választ kaptunk: „Természetesen igen!”- vágta rá az északi legenda. „Remek pilóta, kiváló képességekkel és nagyon jó csapatjátékos is. A Forma-1 egyik legjobb csapatánál versenyez, így nem látom okát annak, hogy miért ne lehetne esélye a világbajnoki cím megszerzésére.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: