A Formula-1 korábbi első embere, Bernie Ecclestone jegyezte meg cinikus éllel nemrég: mit is csinált a szériával az új tulajdonos, mióta átvette a hatalmat? Az ígéretek ellenére számottevő változások eddig valóban nem történtek, de úgy tűnt, a Liberty Media csak az első európai versenyre várt. A Spanyol Nagydíjtól ugyanis precedens nélküli újdonságokat vezetnek be, melyek elsősorban a helyszíni nézőkre koncentrálnak.
A változások mértékét jelzi, hogy az újragondolt szolgáltatások a Rajongói Fesztivál elnevezést kapták. A rajongói zóna valóságos minividámparkká válik, szimulátorokkal, kerékcsere-gyakorlással, helyi DJ-k műsorával és 200 méteres drótkötélpályával. A kivetítők élő interjúkat, szakértők elemzését és egyéb exkluzív tartalmat közvetítenek, hogy a nézők a szünetekben se unatkozzanak.
A nézők játékokon vehetnek részt, melyek során csak úgy szórják az értékes jutalmakat: paddockbelépőt, fotózási lehetőséget a csapatokkal. A főnyeremény pedig egy kör a katalán pályán kétüléses autóval: a múltban ez VIP-vendégek és milliomosok kiváltsága volt, ezentúl azonban minden futamon megtapasztalhatja egy-egy rajongó.
A paddock látogatói is közelebb érezhetik magukat a csapatokhoz és versenyzőkhöz, mint eddig. A vendégek ezentúl a garázsokba is betekinthetnek, a Paddock Club pedig régi autók kiállításának helyszíne lesz, ahol a Mercedes egy motort tesz közszemlére. Az exkluzív vendégek a versenyzői felvonulás kamionjával járhatják körbe a pályát.
Szintén Barcelonában kerülnek az eddigieknél nagyobb, jobban látható rajtszámok az autók elejére, valamint a cápauszonyokra is felfestik a pilóták azonosítóját.
„A kezdetektől fogva arra fókuszáltunk, hogy közelebb vigyük a rajongókat az akcióhoz, és szélesítsük a sport vonzerejét” – kommentálta a Formula1.com-on a változásokat Sean Bratches, a kereskedelmi tevékenységekért felelős ügyvezető. „A Rajongói Fesztivál hétvégi indulása az utazás kezdetét jelzi. Izgatottak vagyunk, hogy így kelthetjük életre a versenyeket a szezon során és azon túl.”
Ahogy Bratches is utalt rá, Barcelona a kezdetet jelenti a megújulásban. A sportág új vezetői már azon törik a fejüket, hogyan kínáljanak még többet a rajongók számára. Az Autosport lap beszámolója szerint Ross Brawn, a sportért felelős ügyvezető a NASCAR-ból ismert technikai ellenőrzést honosítaná meg: a tengerentúli sorozatban nem zárt ajtók mögött, hanem a többi csapat és a nyilvánosság jelenlétében vizsgálják az autók szabályosságát. A Formula-1-es istállók hétpecsétes titokként őrzik, mi van a felszín alatt versenygépükben.