DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Spanyol Nagydíjtól jönnek a nagy rajtszámok

Már a következő futamtól kezdve megújul az F1-es autók festése: szigorúan megkötötték, hogy a versenygép mely részein és mekkora méretben kell elhelyezni a pilóták nevét és rajtszámát.

Az FIA régi vágya teljesült azzal, hogy a Formula–1 Bizottság megszavazta a mostaninál (legalábbis a legtöbb csapat által használtnál) jóval nagyobb, és világosabban látható rajtszámok elhelyezését az autókon, ráadásul emellett a versenyzők nevét is kötelező lesz feltüntetni a versenygépeken. Jean Todt FIA-elnök már 2011 óta küzd ezért, s most végre elérte célját: a következő futamtól kezdve már az új szabályozás lesz érvényben.

A csapatoknak kiküldött szabályozás értemében a rajtszámot úgy kell elhelyezni az orrkúpon, hogy az szemből is látható legyen – tehát nem kaphat helyet az orr vízszintes részén –, méghozzá legalább 23 centiméter magas számokkal, minimum 4 centiméteres vonalvastagsággal.

giovinazzi-sauber-australia

Rajtszám terén talán a Sauber áll a legközelebb ahhoz, amit el szeretnének érni


A versenyzők neve a hátsó szárny felső részén, vagy a légbeömlő hátulján kaphat helyet, a betűk magassága minimum 15 centiméter, a vonalvastagság pedig legalább három centiméter kell, hogy legyen. Utóbbival kapcsolatban annyi könnyítést azért kaptak a dizájnerek, hogy a teljes családnév helyett használhatják az időmérésben szereplő „hivatalos” hárombetűs rövidítéseket, mint például HAM, VET, RAI vagy RIC.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: