A Spanyol Nagydíjon ismét Brembo fékekkel szerelik a Haas-Ferrarikat, ugyanis Szocsiban komoly gondokat tapasztaltak a CI fékrendszerével terhelés alatt. Egyszerűen nem akar megoldódni az amerikai csapat folyamatos fékmizériája, Romain Grosjean a tavalyi szezon során rendszeresen leszólta a Brembo fékjeit, több fékhibája is akadt, ami a téli tesztek alatt tovább folytatódott.
Miután a 2017-es szezon is a francia pilóta fékekkel kapcsolatos panaszkodásával kezdődött (igaz, Magnussen nem számolt be gondokról), a Haas úgy döntött, hogy megpróbálják a Brembo helyett a Carbon Industrie fékrendszerét. A bahreini teszten és Szocsiban is tesztelték az alternatívát, ám végül a versenyen nem használták. Az Orosz Nagydíj hétvégéjén ugyanis a CI fékek működés közben túlságosan magas hőmérsékleti értékeket mutattak, ami később fékhibához vezetett volna.
„Szocsiban a Carbon Industrie fékjeivel kezdtük a hétvégét, de nem tudtuk megfelelően hűteni, túlságosan felhevültek. Ha pedig nem hűtöd eléggé a fékeket, egy idő után túlforrósodnak és elnyúlóssá válnak. Túlzottan nagy a kopás is ilyenkor, bármikor tönkremehet” – nyilatkozta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
„Megnéztük, túlélné-e a versenytávot, de arra jutottunk, hogy szinte kizárt. Emiatt döntöttünk amellett, hogy visszaszereljük inkább a Brembót. Ahogy a dolgok most állnak, Barcelonában is Brembót fogunk használni. Időbe fog telni, mire rájövünk, hogyan oldjuk meg ezt a problémát, addig pedig visszatérünk a Brembóhoz. Sajnos ez nem megy egyik napról a másikra, de dolgozunk rajta” – folytatta okfejtését Steiner.
A csapatfőnök szerint a megoldás már nagyjából körvonalazódik, nem sötétben tapogatóznak, de tény, még időbe fog telni, mire a fékproblémákon túllépnek, igaz, legalább tudják, milyen változtatásokra van szükségük.