DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
F1

A 2018-as Renault-tól mindenkinek leesik majd az álla

Már gőzerővel dolgozik a 2018-as autóján a Renault gyári istállója és úgy fest, komolyan átalakíthatja az erőviszonyokat az új versenyautó. Jövőre irány a dobogó?

A francia gyáróriás saját istállója 2016-ban tért vissza a Formula-1-be önálló csapattal, miközben motorszállítóként is megmaradt. Az első év feledhetően sikeredett, csak hébe-hóba sikerült pontszerző helyre érniük, bár előre számoltak a kezdeti nehézségekkel. Az idei szezon kezdetére máris nagy előrelépést sikerült felmutatniuk, különösen Hülkenberg van elemében a rendszeres Q3-as szereplésével és többszörös pontszerzésével.

Úgy tűnik, az idei folyamatos fejlődés után jövőre egy komoly minőségi ugrásra készül a gyári Renault, mind az erőforrás, mind a karosszéria terén. Elvileg minden adott a sikerhez, a jó infrastruktúra, a kiváló mérnöki gárda és hát nem utolsósorban rengeteg pénz, ami a fejlesztésekhez szükséges. Az F1 jelenlegi hierarchiájának felborítására készülnek a franciák jövőre.

Az idei Renault kis ugrás, a jövő évi pedig nagy ugrás előre?


Cyril Abiteboul csapatfőnök szerint nagyon fontos, hogy lépésről lépésre haladjanak és eddig minden a terv szerint történt. „Az eddigi modelljeink alapján a jövő évben már a dobogóért fogunk harcolni. Igen, most még nagy a különbség, de a komplett csapat dolgozik éjjel-nappal azon, hogy a tervet teljesítsük. Őszintén szólva, a 2018-as autó lesz az első olyan, ahol minden frissen szerzett forrásunkat bevethetjük. Az idei versenyautónk még a korlátozások idején született” – vázolta a Renault terveit a csapatfőnök.

„Már jó ideje dolgozunk a jövő évi versenyautón és véleményem szerint mindenkinek le fog esni az álla, hogy mire leszünk jók 2018-ban” – tette hozzá Cyril Abiteboul. Az idei erőforrást eredetileg Kanadára kívánták frissíteni, de ez megbízhatósági problémák miatt késik, egyelőre nem tudni, meddig. Ne feledjük ugyanis, hogy a Renault nem csak a gyári istállót, hanem a Red Bullt és a Toro Rossót is ellátja motorokkal, így az erőforrás frissítése a két partnercsapatnak ugyanolyan fontos.

Ez a modell már 2018-as

Szinte nyílt titok, hogy a gyári Renault jövőre nagyon szeretné megszerezni Fernando Alonsót vezérpilótának, valószínűleg ennek is köze lehet ahhoz, hogy az utóbbi másfél hónapban a francia csapat az átlagosnál sokkal többet beszél a fényes, közeli jövőről, mert így még egy adut tarthat a kezében a spanyol ász odacsábításához. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: