A Honda F1-es főnöke, Yusuke Hasegawa nyilvánosságra hozta Alonso kiesésének valódi okát, ami tartalmaz néhány meglepő részletet. Leginkább azt, hogy a versenyautó nem ment tönkre, nem kellett volna kiállnia a spanyol versenyzőnek, csak a gyors javítási kísérlet fulladt kudarcba, ahonnan már nem volt visszaút.
A felvezető kör legelején jelentette rádión Alonso az erőforrással kapcsolatos hibát, itt még volt választási lehetősége, mit tegyen. Végül az volt az elhatározása az istállónak, hogy a rendszer egyszeri újraindítása megoldja a problémát, ehhez nem kell a bokszutcába hajtania Alonsónak. Hasegawa szerint azonban az újraindítás előtt az erőforrást le kell teljesen állítani.
„A felvezető kör során rendszerhibát érzékeltünk az ERS-ben, az MGU-H nem indult be. Megpróbáltuk levezényelni, hogy a kisebb hibát a versenyző javíthassa, teljes újraindítást igényelt, de ez végül leállította az egész autót” – nyilatkozta Yusuke Hasegawa.
„Lehetősége lett volna visszamenni a bokszba, de nem ugyanaz a gond történt, mint Vandoorne-nal Ausztráliában. Stoffel sikeresen újraindította Melbourne-ben az erőforrást és folytatni tudta a versenyt, ezért próbáltuk meg, mivel Alonso nem akarta a versenyt a bokszutcából kezdeni. Sajnos utólag láthatjuk, nem ez volt a jó opció, amit választottunk” – tette hozzá a japán szakember.
Hasegawa és csapata még kivizsgálják a pontos okot, de rendszerhibát véltek felfedezni. A szakember pozitívabban látja a jövőt amiatt, hogy Vandoorne komoly gond nélkül végigfutotta a versenytávot, értékes időt töltve ezzel a pályán, sok adatot gyűjtve. Ezzel a hosszú etapokról kaptak értékes információkat, de az autó a pontszerzéshez még nem elég erős. „Az adatok egészen biztosan a segítségünkre lesznek, főleg úgy, hogy az autó problémamentesen futott végig a versenyen, ez nagyon pozitív” – érzékeltetett némi pozitív elmozdulást a Honda F1-es főnöke. De mikor látszik ez meg végre eredményekben? Megjósolhatatlan.