A háromszoros világbajnok brit pilóta 97 kört pakolt a Mercedesbe, arra összpontosítva főképp, hogy néhány új elemet teszteljen, valamint különböző beállításokkal kísérleteztek, hogy javítsanak a vasárnapi versenyen is jelentkező tapadási problémákon. Hamiltoné lett a nap legjobb köre 1:31,358-cal, késő délután futotta meg lágy keverékű gumikon.
„A keddi nap nem alakult annyira egyszerűen amiatt, hogy ismét nagy volt a forróság, ráadásul erős szél is nehezítette a dolgunkat, de még így is igen komoly munkát tudtunk végezni. Leginkább a gumik és az autó hátsó részének viselkedését akartuk minél jobban megérteni és ezen fejleszteni, ezzel tudnánk javítani a hosszabb etapokon, különösen a versenyek szuperlágyas etapjain” – elemezte a helyzetet Lewis Hamilton.
„Konkrét céllal érkeztünk ide és nagyon pozitív, hogy nagyrészt sikerült is a csapattal felülkerekednünk a problémán” – nyilatkozta derűlátóan a brit világbajnok. Oroszországra egészen más gumihasználatot vetített előre, mivel a pálya karakterisztikája és az aszfalt minősége is teljesen más a következő nagydíj helyszínén.
„Szocsi sokkal simább pálya, kevésbé megterhelő az abroncsok számára, vélhetően igen hosszú lesz az élettartamuk. Remélem, az autónk tempójában bízhatunk leginkább, sokkal inkább, mint a gumikezelésünkben” – zárta mondandóját Lewis Hamilton, aki átadta a volánt a teszt második napján Valtteri Bottasnak.