Elképesztő csalódással indult ez az évad a McLaren-Honda részéről, az erőforrás a barcelonai tesztek során kiderült, hogy megbízhatatlan, lassú és alapvetően rossz konstrukció. A Honda már az Ausztrál Nagydíj előtt bejelentette, hogy teljesen új motort épít még tavasszal, mivel olyan alapvető hibák vannak a 2017-es erőforrásban, ami gyakorlatilag javíthatatlan.
A következő futamokra a Honda eltökélt szándéka, hogy egy teljesen új motorvariánst vetnek be a McLarennél, ami frissített, új alapokra épülő alkatrészekből áll, ebből a tervek szerint jócskán több lóerőt lehet kisajtolni. Mindent bevetnek, munkaerőt és költséget nem kímélve. Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es főnöke szerint az új fejlesztéseket a két napos teszten Oliver Turvey és Stoffel Vandoorne próbálgatja majd, hogy segítsen megérteni, mire van pontosan szüksége a japán mérnököknek a motor feljavításához.
„Néhány egészen új ötlettel állunk elő, de ez még nem a teljesen átépített motor lesz” – jelentette ki Hasegawa. A Honda eredetileg a Monacói, vagy a Kanadai Nagydíjra akart elkészülni a gyökeresen új erőforrással, de most úgy fest, már a Spanyol Nagydíjra is előállnak egy köztes variánssal.
„Nem szeretném felfedni a bevetés pontos dátumát. Megvan a célkitűzésem, de mivel még nincsen készen, inkább nem mondjuk meg. Nem szeretném, ha a rajongók túl sokat várnának, inkább várok vele” – folytatta okfejtését a japán szakember. Egyértelműen rámutatott, hogy a célkitűzések nem visszafogottak, olyan gyorsan akarnak fejlődni, ahogy csak lehet, különösen az elmúlt versenyek kiábrándító és frusztráló teljesítményét követően. Nem várhatnak, nagyon gyorsan szükségük van komoly fejlődésre.
A bahreini dráma, az MGU-H alkatrészek sorozatos hibájának teljes kivizsgálása még nem ért véget, de Hasegawa szerint vélhetően ezen a héten már arra is megoldást találnak. A szakember szerint a Hondát teljes meglepetésként érte az MGU-H komponens problémája, mivel ez a megelőző futamokon és a tesztnapokon sem jelentkezett, ráadásul Vandoorne autójában már pénteken is teljesen új volt az alkatrész, de a vizsgálat folyamatosan tart, hogy rájöjjenek a hiba okára.