A Ferrari szervezeti struktúrájában tavaly nyáron, a technikai igazgató James Allison távozása után történt egy jelentős változás: ahelyett, hogy megpróbáltak volna lecsapni egy nagynevű tervezőre, a motorrészleg addigi főnökét, az egész F1-es pályafutását Ferrarinál töltő Mattia Binottót léptették elő a megüresedett posztra, ám kisebb szerepkörrel, afféle koordinátorként. A 2017-es szezon kezdete eddig ezt a döntést igazolja.
„Mindig is úgy gondoltam, hogy a Ferrarinak rosszat tesz az olasz mérnökök túlsúlya” – erősítette meg korábbi kijelentését az olasz La Repubblica lapnak Niki Lauda, a rivális Mercedes csapatelnöke, az istállóé, amely idén James Allisont tudja soraiban. „És ez azóta sem változott. Azt gondolják, hogy Binotto olasz? Valójában svájci, és ez meg is látszik.”
„A Ferrarinál azért működnek most a dolgok, mert egy svájci igazgatja az olaszokat, munkára ösztönzi őket, de teret ad a képzelőerejüknek és ötleteiknek” – állította Lauda, aki szerint a műszaki főnök szerepe még Maurizio Arrivabene csapatfőnökénél is nagyobb, hiszen a Scuderia mindenekelőtt technikai téren fejlődött. „A kulcsfigura Binotto, ebben nem kételkedem. Vagy legalábbis kívülről nagyon így tűnik.”
Mattia Binotto 1969-ben valóban a svájci Lausanne-ban született, és ott végezte felsőfokú tanulmányait is, de fontos hozzátenni, hogy honosított olasz, és 1995 óta folyamatosan a Ferrari alkalmazottja.
Lauda azt is próbálta megfejteni, miért nem sikerült Allisonnak beváltania a hozzá fűzött reményeket a Ferrarinál: „Fogalmam sincs, mi történhetett Marchionne (Ferrari-elnök) és James között. Csak annyit tudok mondani, hogy nálunk nagyon boldog.”
„Az igazság az, hogy erős Red Bullra számítottunk, mire egy erős Ferrarit kaptunk. A Red Bull ugyanis jelenleg sehol sincs” – beszélt arról, meglepte őket a Ferrari formája, amely hasonló szinten áll, mint a Mercedes: „A benyomásom az, hogy a Ferrari gyorsabb melegben, mi pedig gyorsabbak vagyunk hűvös körülmények között.”