A Mercedes James Allisont igazolta le új technikai igazgatóként, míg a Williams Dirk de Beerrel, az aerodinamikai specialistával gyarapodott: 2016-ban még mindketten a Ferrarit erősítették, igaz, a nyár folyamán távoztak is az alakulattól. Bár szakemberek terén számottevő mozgás történt idén, új filozófiája értelmében a Scuderia ebből nem vette ki részét: inkább házon belül léptettek elő mérnököket, Allison posztját a motorszakember Mattia Binotto kapta meg.
A felső vezetést azonban nem zavarja, hogy más csapatok a Ferrari korábbi mérnökeinek tudásával gazdagodtak, legalábbis ezt állítja Sergio Marchionne, aki semmiféle elérendő célt nem jelölt ki a 2017-es szezonra, hogy ne essenek bele abba a csapdába, mint tavaly.
„Augusztus óta megváltozott a munkamódszerünk. Mostantól több pénzt és erőforrást fektetünk a megfelelő területekbe. Igaz, hogy elveszítettünk pár mérnököt, akiket nem akartunk, de ez minden csapatban megtörténik” – beszélt Marchionne az Auto Bildnek, kétségkívül Allisonra utalva.
A Ferrari dönthetett volna úgy is, hogy leigazol egy másik sztármérnököt, például a Mercedest elhagyó (és Williamshez tartó) Paddy Lowe-t. Marchionne szerint azonban a csapatnak nem kell húzónév: „Jól fel vagyunk szerelkezne, így nincs szükségünk szuperhősre, aki megoldja minden problémánkat” – mondta.