A tavalyi szezon során többször megnéztük, hogy állna a privát csapatok bajnoksága a Formula-1-ben, ha megvalósítanák azt a tavaly a Stratégiai Csoportban felmerült elképzelést, miszerint kiírnának egy B-ligát a gyári támogatás nélküli csapatok számára. Természetesen csak találgatni lehet azzal kapcsolatban, hogy hogyan valósulna meg ez az elképzelés, ha megvalósulna egyáltalán, mi mindenesetre egy olyan verziót vázoltunk fel, ahol a „másodosztály” küzdelmeiben a három gyári csapat és a gyári támogatással bíró McLaren mellett az elmúlt évek eredményei alapján a Red Bull sem vehet részt – hasonlóan ahhoz, ahogy egyes privát alakulatokat annak idején a Yokohama Trophyból is kizártak a WTCC-ben.
A Force India, a Williams, a Toro Rosso, a Haas és a Sauber részvételével zajló versengés legjobbja tavaly Sergio Perez volt, idénre viszont kicsit változtattunk a pontrendszeren: mivel a Manor kiesésével a „privát bajnokság” résztvevőinek száma 10-re csökkent, annak érdekében, hogy a célba érés ne jelentsen automatikus pontszerzést minden esetben, a 2010 előtti F1-es értékelési rendszert alkalmazzuk a résztvevők sorrendjének kialakításához.
Ami a pilóták mezőnyét illeti, két futam után némi meglepetésre nem a tavaly legjobban teljesítő Force India, Williams páros valamelyik versenyzője áll a legjobban, hanem Carlos Sainz, aki Sergio Perezhez hasonlóan mindkét versenyt a legjobb három független között zárta. Őt Perez, Massa és Ocon követi – a tízből mindössze ők négyen tudtak mindkét eddigi versenyen célba érni, míg kettős kiesése egyetlen versenyzőnek, Strollnak van, neki köszönhetik a sauberesek, hogy nem a lista utolsó helyén állnak.
A csapatoknál viszont a tavalyi győztes Force India a legjobb, nem kis részben annak köszönhetően, hogy Danyiil Kvjat feladni kényszerült a kínai futamot. A Sauber lemaradása már most egyértelmű, a Williams eredménye pedig jól mutatja: Massa egyedül nem fogja tudni megverni még a Haast sem, ehhez Strollra is szükség lenne.