DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 2. vasárnap
F1

Mi újság szponzortéren az F1-ben?

Amíg a Force India új főtámogatóval gyarapodott, több másik gárda is bővítette szponzori támogatását - vajon a szezonközi tulajdonosváltás ezen a téren is változást hozhat?

„Valami van a levegőben” – Kate Walker F1-es szakújságíró hasonló dolgot emelt ki az Ausztrál Nagydíj hétvégéjéből a Motorsport.com hasábjain. A hölgy szerint általános optimizmus járta át a melbourne-i paddockot, köszönhetően a sportág új érájának, valamint az új többségi tulajdonosba vetett végtelen bizalomnak. Vagy talán Bernie Ecclestone távozása az oka? Mindenesetre megeshet, hogy a 86 éves üzletember távozásával a szponzorok is egyre jobban érdeklődni kezdenek majd a Forma-1 iránt.

A Force India ezen a téren nem habozott sokat, és nem sokkal a szezonkezdet előtt új főtámogatóval újított be a német víztechnológiai vállalat, a BWT személyében, amely hírek szerint 16 millió dollárral járul hozzá a silverstone-iak idei költségvetéséhez, amely hatalmas segítséget jelent a fegyverkezési versenyben – még szép, hogy ennyiért megéri rózsaszínűre festeni a VJM10-est. Persze a támogatás nem a semmiből jött, hiszen a gárda az elmúlt években folyamatosan erőn és forrásain felül teljesített, több alkalommal is borsot törve a többször akkora összegből gazdálkodó nagycsapatok orra alá, amely igencsak vonzónak bizonyul a szponzorok számára.



A McLarennél kicsit más a helyzet: tőlük a mezőny második felében történő körözgetés miatt folyamatosan távoznak a támogatók. Mióta 2013 végén a Vodafone elhagyta a sportágat, a Hugo Boss a Mercedeshez, a TAG Heuer és az ExxonMobil a Red Bullhoz távozott, a Johnnie Walker logója pedig már a Force Indián is feltűnt érkezett viszont a Chandon, a Logitech, a Michael Kors, valamint a BP-Castrol. Főszponzorra azonban negyedik éve nem tudnak szert tenni Wokingban, a reklámszakmában évtizedes tapasztalattal rendelkező Zak Brownnak viszont eltökélt szándéka, hogy 2018-tól ne így legyen. Április 1-jén éppen a csapat helyzetére játszott rá a Badger GP nevű oldal, amely lila színűre pingálta a MCL32-est, egy Cadbury-vel kötött képzeletbeli megegyezésnek köszönhetően.

Persze a rajtrács elején sem volt nagy a mozgolódás: Valtteri Bottasnak köszönhetően a Mercedeshez érkezett a finn Wihuri, igaz, mint személyes támogató. A tél folyamán két kisebb vállalat is csatlakozott a bajnokokhoz beszállítóként, az OMP Racing és az Axalta. A Red Bullnál és a Ferrarinál nem történt nagy változás, a Williams viszont megszerezte a Bombardier és a JCB támogatását, Lance Stroll szerepeltetése miatt. A Forma-1-be utóbbi években érkezett nagy támogatók – Emirates, Rolex, Heineken – mind a sportág szponzorai lettek csapatok helyett, de egyelőre úgy tűnik, a száguldó cirkusz lassan elindulhat egy szebb és jobb világ felé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: