A McLaren csapatának hosszú évek óta, egészen pontosan 2013 vége óta nincsen névadó szponzora – ekkor hagyta el őket ugyanis a Vodafone, mely a West helyét vette át a dohányreklámok 2000-es évek közepén történt betiltásakor. Azóta már több név felmerült, de senkivel sem történt megállapodás, ezen viszont sürgősen változtatni kell, szögezte le Zak Brown, a csapat új vezetője, akinek elmondása szerint a 2018-as szezonnak már muszáj úgy nekivágnia a csapatnak, hogy megfelelő összeg folyik be oly módon, ahogy a Mercedeshez a Petronastól, a Williamshez pedig a Martinitől.
„2018-ra meg kell kötni ezt az üzletet” – idézi az Autocar Brownt. „Ennél tovább nem húzhatjuk. Ez a szezon már elment, hiszen valósan szemlélve a dolgokat, egy év szükséges ahhoz, hogy egy nagy céggel létrejöjjön a megállapodás. Keményen dolgozunk ezen, s bár kevés szemmel látható eredményt mutathatunk majd fel 2017-ben, ez az év vízválasztó lehet” – mondta Brown, aki szerint a csapat célja egy több évre szóló, százmilliós nagyságrendű szerződés megkötése, amihez a McLarennek még mindig megvan a vonzereje:
„A McLaren egy olyan márka, amihez hasonló sincsen. Egy örök klasszikus, s a vörösruhás srácokon kívül mindenkinél gazdagabb az öröksége. Nagyszerű erőforrásaink vannak, amit a partnereink rendelkezésére is tudunk bocsátani technológiai, marketing és brandépítés terén is, szóval a szponzorok nem egyszerűen matricák az autón.”
Pedig ezek a matricák is nagyon értékesek, hiszen amint Brown rámutatott, bár az F1-es szponzoráció kétségkívül nem olcsó, a befektetett összeg megtérül: „Világszerte megismernek, méghozzá nagyon hatékonyan. Mondhatják, hogy drága, de ha megnézzük, mit kínál az F1 a globális piacon, nem is annyira költséges. Bizonyíték kell? Próbálj csak tévéreklámokat venni 200 különböző országban!”