Alesi 1991 és 1995 között szolgálta a maranellói istállót, egyetlen futamgyőzelmét is velük szerezte ’95-ben, Kanadában. A francia ex-pilóta úgy érzi, az évtizedes várakozás véget ér a Ferrari számára és idén meglesz a cím.
„Az áttérés az új szabályokra több helyen nem volt egyértelmű, például a várható erőviszonyok terén. Ezernyi kétség merült fel, hogy mit csinál a Mercedes, vagy éppen a Red Bull. De Ausztrália után arra számítok, hogy a Ferrari megtartja jó formáját és Kínában is villantani fog. Annyira könnyedén követte Vettel a verseny közben Hamiltont, hogy az bámulatos volt. Ugyanakkor Hamiltonnak esélye sem volt Vettelre zárkóznia. Ha egy autó a kezdetektől ennyire jó, a fejlesztése is sokkal könnyebb” – ismertette álláspontját Jean Alesi.
Flavio Briatore szerint elég korai még kijelenteni, hogy a Ferrari a 2017-es világbajnoki címért fog harcolni, de szerinte is Kínában már pontosabb képet kapunk az erőviszonyokról. Briatore úgy véli, a felfüggesztési mizéria igenis negatív hatással volt a Red Bullra és a Mercedesre is. Jarno Trulli szintén úgy érzi, hogy a Ferrari jelenlegi pozíciója kiváló, de Melbourne mindig is különleges pálya volt, előrelépésre számít a másik két fő rivális részéről is. Szerencsés esetben létrejöhet szerinte egy Ferrari-Red Bull-Mercedes hármas harc a címért.
A March és a Ferrari korábbi pilótája, Ivan Capelli is óvatosan fogalmazott. Szerinte is nagy hátrányt jelentett a Red Bull és a Mercedes istállónak, hogy nem használhatták „okos felfüggesztésüket”, de a legjobb három istállónak mind megvannak a megfelelő forrásai ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak fejleszteni.