Sebastian Vettel megnyerte az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat Melbourne-ben, már verseny közben látszott, hogy Lewis Hamilton gumikopása sokkal rosszabb, mint a riválisoké. Bár ennek számtalan oka lehet, de ezek közül az egyik, hogy a Mercedes súlya nem éppen a legjobb a mezőnyben, amivel Hamilton is egyébként egyetértett.
Úgy tudni, az Ezüst Nyilak súlya jelentősen átcsusszant 728 kg fölé eredetileg, az aerodinamikai változások és a megerősített erőforrás egység miatt robusztusabb lett a versenyautó. Az extra súly nem elég, hogy a köridő tekintetében hátrányos, de egyéb téren is csökkenti a lehetőségeket. Ha jócskán a minimum súly alatti az autó, akkor különböző ballasztsúlyokkal az autó kezelhetőségét és egyensúlyát lehet nagyban javítani, ha a megfelelő helyre tesszük őket.
Ugyan Toto Wolff nem erősítette meg az értesülést, hogy 5 kilóval nehezebb lett eredetileg a Mercedes, mint a 728 kg-mos célkitűzés, de nem tagadta, hogy mindenképpen faragni akarnak belőle. „Nem szeretnék mélyebben belemenni a részletekbe, de ez az a terület, ahol mindenképpen fejlődnünk kell” – ismerte el Wolff.
A Mercedes nem az egyetlen istálló, ahol a plusz súly némi fejfájást okoz. A Red Bull számára a Renault-erőforrás jelent problémát ilyen téren. A hibásan megtervezett MGU-K alkatrészt a Renault még nem gyártotta le megbízható formában, így a 2016-os MGU-K kerül beépítésre mindegyik autóba, amelyik a francia erőforrást használja. Ez azonban nagyjából öt kilogramm extra súlyt jelent, ami szintén komoly érvágás ebben a sportban, ahol minden gramm számít. A szóbeszéd szerint a Force India is súlyfelesleggel küzd.