A különféle metódusok szerint számoló statisztikusok közül a legoptimistábban is 5 előzést írtak össze a 2017-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj versenyén, ami lényegesen elmarad a 2016-ban ugyanitt feljegyzett 26, vagy a tavalyi évad futamonkénti átlagának számító 41 megkerülés mögött.
A manőverek nehéz kivitelezhetősége miatt több versenyző is panaszkodott, azzal viszont a paddock apraja-nagyja egyet ért, hogy az új autók külsőre és sebességre nagyobb élvezetet nyújtanak a versenyzők és a nézők számára is, azaz általuk a Formula-1 közelebb került ahhoz, mint amilyennek lennie kellene.
Jean Todt is így valahogy látja a helyzetet, és szerinte az sem tragédia, hogy az autók szebbé varázsolása érdekében - egyelőre - le kell mondanunk az előzések egy jelentős hányadáról. És az FIA elnöke rámutat, ő már akkor is figyelemmel kísérte az F1-et, amikor ennél is rosszabb volt az előzési helyzet, csak erre már kevesen emlékeznek.
„Az előzés mindig is problémás terület volt a motorsportban. Én még emlékszek olyan versenyekre 20-30 évvel ezelőttről, amikor egy friss gumikon haladó autó nem tudott mit kezdeni az előtte használt abroncsokon 3-4 másodperccel gyengébb köröket teljesítő riválisával, mert egyszerűen annyira nehéz volt az előzés” - idézte fel a ’80-as évek állapotait Todt.
„Egyértelműen látszik, hogy idén még küzdelmesebb lesz egy előzés végrehajtása, mint a korábbi években, de próbáljuk könnyebbé tenni a helyzetet a DRS és más technológiák segítségével. Lehet, hogy az új szabályok megnehezítették az előzést, de ezt az árat meg kellett fizetnünk azért, hogy szélesebb autóink legyenek jobb aerodinamikával.”
Todt fentebb arra utalt, hogy az FIA-nál már kilátásba helyzeték, hogy a jövő hétvégi Kínai Nagydíjat követően az addigi ismeretek fényében megnövelik a pályák DRS-zónáinak hosszát, ezzel hatékonyabbá téve a légellenállás-csökkentő rendszert, és ösztönözve a csaták kibontakozását a versenyzők között.