A 2017-es autók gyorsabbak és szélesebbek, mint elődeik, sokkal jobb az aerodinamikai teljesítmény és a nagyobb Pirelli gumiknak köszönhetően jóval nagyobb a tapadás. Hülkenberg gyorsabb volt, mint Esteban Ocon Force Indiája a verseny záró szakaszában, de elismerte, egyszerűen semmit sem tudott tenni, hogy meg is előzze riválisát.
„Reméltem, hogy Oconnak a vége felé problémái lesznek a lágy gumikon, miközben én ultralágyakon érkeztem mögé. De rá kellett jönnöm, hogy az előzés nem fog megtörténni. Ezeknél az új szabályoknál a versenyautók mögötti turbulens levegő hatalmas, így az előzés szinte teljesen lehetetlen. Valószínűleg több, mint egy másodperccel tudtam volna gyorsabb lenni nála, de képtelen voltam elé kerülni” – panaszkodott a szabályváltozások miatt alaposan megcsappant előzési lehetőségekre Nico Hülkenberg.
A német pilóta és Ocon is részese volt egy igen látványos hármas előzésnek a célegyenes végén az egyes kanyar előtt, miközben Fernando Alonsóval csatáztak. Ocon azonban elismerte, ez csak azért jöhetett létre, mert Alonsónak váratlanul gondjai támadtak.
„Nico és én jóval gyorsabbak voltunk Fernandónál, de nem tudtunk közel maradni hozzá, egyszerűen nagyon nehéz volt. Egy kicsit hibázott a 12-es kanyarban, én pedig meg tudtam ragadni a lehetőséget” – mondta el Esteban Ocon az esetről. Később gyorsan kiderült, hogy valójában nem vezetői hiba volt Alonso részéről, hanem a McLaren meghibásodott padlólemeze miatt látványosan lelassult.
Hülkenberg rettentően élvezte viszont a hármas előzést, a dupla szélárnyék, a rátekert motorfokozat és a DRS miatt úgy érezte, mintha repülne.