Hamilton mára három világbajnoki címet szorgoskodott össze, 53 futamgyőzelmet aratott, 61-szer indult az első rajtkockából. Mindez 188 nagydíj alatt sikerült a brit szupersztárnak. Sosem volt kis nyuszi, rögtön első évében összerúgta a port, akkor sokkal nagyobb nevű csapattársával, Fernando Alonsóval és később se nagyon tisztelt senkit a mezőnyből.
Az F1 előtt már jó ideje a McLaren szárnyai alatt nevelkedett, 2006-ban pedig a GP2-es sorozatot tizenkét pontos előnnyel, öt futamgyőzelmet aratva nyerte meg Nelsinho Piquet előtt. Fernando Alonso mellé tökéletes csapattársnak tűnt 2007-re a McLarennél, aki majd sokat tanulhat a kétszeres világbajnoktól. Nem egészen így történt, Hamilton már az első fél év elteltével vezető szerepre tört, a csapatnál sem volt megkülönböztetés első és második pilóta között. A viszony elmérgesedett, a két pilóta egymástól vett el pontokat, a végén pedig a ferraris Kimi Raikkönen lett a nevető harmadik. Hamiltonnak már szinte zsebben volt a világbajnoki cím, de az utolsó két futamon betlizett, így egyetlen pontocskával lemaradva ezüstérmes lett.
2008-ban Alonso a Renault-hoz távozott, a világbajnoki címért Felipe Massa lett a fő ellenfele, drámai körülmények között, az utolsó kanyarban végrehajtott előzésnek köszönhetően most Lewis örülhetett, egy ponttal Massa előtt végezve életében először világbajnok lett. 2009-ben, a szabályváltozásokhoz rosszabbul alkalmazkodó McLaren versenyképtelen volt az első fél év során, így nem volt esélye a cím megvédésére. Két győzelmet azért így is összekapart, de év végén csak ötödik lett.
2010-ben újra nagy esélyese lett a bajnokságnak, az autó és a saját hibái azonban végül csak egy összetett negyedik helyet értek számára, három futamgyőzelemmel a neve mellett. Egy évre rá megint csak jó autó volt Lewis alatt, de a Red Bull mindenki fölé nőtt, ráadásul Hamilton is hibázgatott időnként. Három futamgyőzelem és egy összetett ötödik hely a mérlege. Ez volt az első olyan szezon, amikor kikapott valamikori csapattársától (Jenson Button 43 pontot verve Hamiltonra lett második).
2012-ben kiélezett és többesélyes volt a világbajnokság, Lewisnak az utolsó futamokig volt esélye megszerezni második bajnoki címét, de az autó többször is megmakacsolta magát. Négy győzelem és egy összetett negyedik hely sült ki belőle, viszont hat alkalommal maradt pont nélkül. Nagy lépésre szánta el magát ebben a szezonban Hamilton, átigazolt a nem éppen acélos, gyári Mercedes istállóhoz. 2013-ra Michael Schumacher megüresedő helyét vette át és rögtön első évében egy győzelmet is szerzett. Összetettben a 4. pozíció lett az övé, mindössze ötször állt dobogón, közte a Magyar Nagydíjon aratott győzelmét is beleértve.
A nagy áttörés 2014-ben következett be, a Mercedes istálló erőforrás és kasztni tekintetében is verhetetlennek bizonyult a következő szezonokban. Az első turbós évadjában 11 győzelmet zsebelt be, egy évre rá pedig 10 sikere lett. Mindkétszer Rosberget verte el és lett először kétszeres, majd háromszoros világbajnok Lewis Hamilton.
2016-ban, főleg az év elején teljesen formán kívül volt, az első öt futam egyikét sem tudta megnyerni, míg Rosberg zsinórban gyűjtött négy győzelmet. Ez, és a malajziai motorhiba miatti nullázása végül soknak bizonyult. Hiába szerzett ebben a szezonban is tíz futamgyőzelmet, Rosberg óriási pontelőnye éppen kitartott, így Lewisnak be kellett érnie az ezüstéremmel.
Így zajlott le Lewis Hamilton eddigi tíz Formula-1-es idénye. Abban biztosak lehetünk, hogy 2017-ben is a világbajnoki cím egyik várományosa. A kérdés, hogy a Ferrari és a Red Bull fel tudott-e nőni a feladathoz, valamint, hogy Valtteri Bottas képes lesz-e tartani Hamilton tempóját. Az év során választ kapunk.