DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 20. hétfő
F1

A Honda megtalálta a motorhibák okát

Úgy fest, a Honda mérnökei végre megtalálták a sorozatosan visszatérő motorhibák okát, ami a barcelonai teszten számtalan alkalommal sújtotta a McLaren csapat autóját. Az eddigi vizsgálatok azt mutatják, hogy váratlanul nagy vibráció éri az autót nagy sebességnél és a motor gyakorlatilag saját magát rázza szét a meghibásodásig.

Az új McLaren MCL32 csak az utolsó két napon négyszer kényszerült megállásra a pályán, mindannyiszor az erőforrás problémája miatt. Eddig a Honda látszólag képtelen volt rájönni a hiba okára, így megoldani sem nagyon volt esélyük a japánoknak az állandóan visszatérő hibát. Fernando Alonso élesen kritizálta az erőforrást, aminek szerinte sem ereje, sem megbízhatósága nincs.

A megbízhatóság pocsék, ráadásul a legjobb köridő három másodperccel maradt el pénteken is Raikkönen legjobbjától. Most azonban úgy tűnik, lassacskán megoldást találhatnak a gondokra a japánok. Az erőforrás szokatlanul nagy vibrációja lehet a ludas és minden motorhiba kiindulópontja. David Croft, a Sky Formula 1-es szakértője úgy jellemzi a problémát, hogy a túl nagy vibráció, ami folyamatosan éri az erőforrást, szép fokozatosan tönkre is vágja.

A csütörtöki napon szintén kétszer megállt a McLaren Honda erőforrása, szinte ugyanolyan hibával, mint Alonso esetében, mindig az elektronika adta meg magát a motorban. Péntekig a Honda képtelen volt rájönni a hiba okára, most azonban nyomon vannak a jelek szerint. A japánok végigdolgozták az éjszakákat, hogy kiderítsék, mi a gond. A pénteki tesztnapon kimondottan arra is áldoztak időt, hogy rájöjjenek, mitől áll meg a motor állandóan. Egyenként cserélgették ki az alkatrészeket a délelőtti etapok között, hogy megtalálják a hiba forrását, minél kisebbre szűkítve a kört.



„Bár az utóbbi két hétben rengeteg gond miatt szenvedtünk a tesztnapok során, sokat tanultunk az autóról és ismerjük a gondokat, amiket javítanunk kell” – nyilatkozta a McLaren részéről Eric Boullier csapatfőnök. „Sajnos, őszintén szólva, ezek nem egy nap alatt orvosolható problémák, de biztos vagyok benne, hogy Ausztráliáig mind a McLaren, mind a Honda fejlődni fog” – tette hozzá Boullier.

A két hetes tesztidőszak alatt a McLaren több motorcserét hajtott végre kényszerűségből, mint ami a teljes szezon alatt büntetés nélkül megengedett lesz. A Honda erőforrásának teljesítményét alaposan le kellett tekerni, emiatt azonban a karosszériát sem úgy tudták tesztelni, ahogy szerették volna.

Most talán látszik a fény az alagút végén, még ha messze is van. A nyolc tesztnap legjobb eredményét Vandoorne állította fel a wokingiak részéről 1:21,348-cal, ami Raikkönentől több, mint 2,5 másodperccel marad el. Van tehát hova javulni bőven.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: