DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

A Renault örül a Honda szenvedésének

A japán motorgyártó folyamatos problémákkal küszködik az előszezoni tesztek során, de a franciáknak sem fenékig tejfel az életük - bár utóbbiak egyelőre örülhetnek, hogy nem ég annyira a ház, mint a Hondánál.

Bár Fernando Alonso szerint nem akkora a baj a McLaren-Hondánál, mint 2015-ben, felkészülésük így is a tavalyi évet idézi, ahol szintén a mezőny végén kullogtak a szezonnyitó előtt. A folyamatos problémák és a kevés pályán töltött idő miatt azonban hajlamosak vagyunk elsiklani a tény felett, hogy egyelőre a Renault sincs a helyzet magaslatán. A Red Bull az első teszt első napján szenvedett, a Toro Rosso a múlt heti gyakorlás utolsó napján egy kör erejéig dugta ki orrát a bokszból, de a gyári alakulat is motorcserére szorult, előbb csütörtökön, majd kedden is.

Max Verstappen a második gyakorlás harmadik napján 102 kört teljesített az RB13-as volánja mögött, reggel azonban MGU-K probléma hátráltatta, amely miatt nála is ki kellett cserélni az erőforrást, a nap végén pedig ismét lerobbant az autója. Az Autosport információi szerint az energia-visszanyerő rendszerben az MGU-K szigetelése hibásodott meg, két körrel Verstappen versenyszimulációjának vége előtt. A lap szakírója, Ben Anderson rávilágított, hogy egyik bennfentes forrásuk szerint a Honda problémái csak segítene a Renault-n, hiszen elvonják a figyelmet a francia gyártó nehézségeiről.



Mint ismeretes, a Renault radikálisan új erőforrást készített 2017-re, a Viry-Chatillionban végzett munkát pedig a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is meggyőzőnek nevezte. A hibák ellenére Verstappen is magabiztos: „Mindig próbálok pozitív maradni, és nem gondolni erre. Erről szól a tesztelés: kipróbálni az elemeket, hogy megnézzük, hol tudunk fejlődni.”

A Toro Rosso relatíve nyugodtan kezdte második hetet, de hírek szerint kímélő üzemmódban használják a Renault-motorokat, elkerülve az esetleges meghibásodásokat – mindennek tetejébe az STR12-es karosszériájával is meggyűlik a csapat baja. A motorcserék után a Renault-nak szerdán meg kellett szakítania Jolyon Palmer versenyszimulációját, egy „folyamatosan jelen lévő hidraulikai hiba” miatt.

A Hondával és a franciákkal szemben a Mercedes és a Ferrari is előre tudott lépni teljesítmény terén, ráadásul műszaki hibák nélkül rengeteg időt töltenek a pályán, amely aggasztó lehet a riválisok számára. Bár a Renault-nál nem olyan mértékben katasztrofális a helyzet, mint a McLaren partnerénél, a problémáktól való félelem miatt csapataik nem tudnak megfelelő mértékű teljesítményt kisajtolni autóikból. A Red Bull egyelőre töretlenül bízik a franciákban, ez pedig kulcsfontosságú ahhoz a cél eléréséhez, melyet szezon előtt tűztek ki maguk elé: a vilábajnoki cím megszerzését.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: