DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat
F1

A hibák ellenére nagy az önbizalom a Toro Rossónál

Noha a teszt elején a szépségdíjas STR12 ellopta a show-t a többiek elől, a barcelonai teszt végére a Toro Rosso autója lett a legmegbízhatatlanabb a mezőnyben. Ennek ellenére a csapat továbbra is a középmezőny elejét célozza meg.

Egészen hétfő reggelig azt hihettük, hogy a Toro Rosso véresen komolyan gondolja a konstruktőri ötödik hely megszerzését: az STR12-es vadító festésének köszönhetően nagy népszerűségre tett szert a szakma résztvevői és a rajongók között, a Mercedesre hajazó aerodinamikai és műszaki megoldások alapján pedig azt vártuk, hogy valóban ott lesznek a mezőny első felében. Négy nap alatt azonban hatalmasat fordult az alakulattal a világ, hiszen ők teljesítették a legkevesebb (183) kört Barcelonába, csütörtökön mindössze egy installációs körre futotta tőlük.



A Toro Rossónak legfőképpen a Renault erőforrásaival akadt problémája, a csapatfőnök Franz Tost azonban biztos benne, hogy ott lesznek a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull mögötti helyekért zajló csatában. „Nem tudjuk, hogy a többiek mennyi üzemanyaggal autóztak, de optimista vagyok azt illetően, hogy a Toro Rosso a középmezőny elején lesz majd” – idézte a Motorsport.com az osztrákot. „Ez a hét az autóról szólt: jól néz ki, gyorsnak tűnik, a pilóták pedig remek munkát végeztek. Ha a technikai oldalon sikerül mindent az irányításunk alatt tartanunk, biztos vagyok afelől, hogy sikerül elérnünk a céljainkat.”

A technikai igazgató James Key szerint a középmezőny rettentően szoros lesz idén, hiszen több csapat is ígéretes teljesítményt nyújtott teszt során. „A Haas eléggé elfogadhatóan teljesített, úgy tűnik, remek formában vannak” – válaszolta Key arra a kérdésre, hogy ki lehet a legközvetlenebb riválisuk. „Meg kell várnunk, mindez hogyan fejlődi magát a jövő hétre és Melbourne-re, de jó munkát végeztek. Aztán ott a Renault, velük is szoros lehet. Sokkal kiegyensúlyozottabbak, mint a tavaly, a Williamst és a Force Indiát azonban nehéz megállapítani.”

Persze felvetették neki, hogy direkt nem említette-e a McLarent és a Saubert, így válaszolt: „Nem tiszteletlenség feléjük, de azt kérdezték, hogy szerintem ki lehet jó. Egyelőre ezt még nem lehet elmondani róluk. Hozzánk hasonlóan a McLarennek is sok problémája volt. Ennek következtében nem tudtak tiszta programot futni, így nehéz még megállapítani, de biztos vagyok benne, hogy mindenki gyors.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: