Alig ért véget a 2016-os szezon, egyre több mérnök kezdte azt hangoztatni, hogy az új aerodinamikai csomaggal felszerelt autók megritkítják az előzések számát, és csak ritkán olvashattunk pozitív hangvételű nyilatkozatokat a témával kapcsolatban. A helyzet sajnos nem változott az első barcelonai tesztnap után sem, ahol a pilóták megerősítették az előzetes félelmeket:
„Több autó mögött is autóztam, és nehéz volt követni őket, ahogyan azt vártuk” – idézte Lewis Hamiltont a Motorsport.com, aki élen zárta a gyakorlás első napját. Aztán az abroncsok is nagyon kemények lettek, nem használódnak el, és egyenletesen tartósnak bizonyulnak. Ennek következtében sokkal több lesz az egykiállásos verseny, s mivel nincsen elhasználódás, kevesebb lesz a hiba, így pedig kevesebb az előzés is. Lehet, hogy tévedek, de erre számítok.”
Felipe Massa egyetértett brit kollégája félelmeivel. „A pilóta szempontjából sokkal jobb a helyzet, de ami a show-t illeti, nem tudom, mi fog történni. Biztos vagyok benne, hogy nehezebb lesz előzni, egy másik autó mögött haladva sokat veszítesz a leszorítóerődből, és a gépek is szélesebbek. Meglátjuk, de úgy vélem, nehéz lesz.”
Daniel Ricciardo azon a véleményen van, hogy az új autók nem nyűgözték le akkora mértékben, mint arra számítani lehetett. Amikor arról kérdezték, hogy az autó sebessége meglepte-e őt, így válaszolt: „Még nem, szerintem sok minden fog változni. A pálya még hűvös, az abroncsok nem érik el optimális hőmérsékletüket, de a köridők alapján sejteni lehet, mi várható. Lewis már most jobbnak bizonyult a tavalyi pole-időnél, és szerintem sokkal gyorsabbak is leszünk majd.”
Az ausztrál szerint a csapatok eddig még csak a felszínt kapargatták teljesítmény terén. „A gyors kanyarokban érezni lehet a sebességnövekedést, de nagyon sok rejlik még az autóban. Az egyensúlya még nincs ott, ahol lennie kellene, a pálya pedig hideg, így pedig sem a gumik, sem pedig az autó nem képes csúcsteljesítményre” – tette hozzá.