Az idei szezonnyitón már hatodik születésnapját ünnepli majd a DRS, amely 2011 óta szakadatlanul segíti a csatákban a hátul haladó pilótát, aki amint egy másodpercen belülre kerül az üldözötthöz képest az érzékelési ponton, a következő egyenesben lenyithatja a hátsó vezetőszárny egy terelőlapját, ezúttal kisebb légellenállást és nagyobb sebességet érhet el. A pályától és a DRS-szakasz hosszától függően egyes helyszíneken látványosan könnyűvé vált ezáltal az előzés, míg máshol továbbra is nehéz maradt, ám a körökön át tartó, kiélezett csaták, amelyek során mindkét pilóta végig a határokat feszegeti, szinte teljesen eltűntek a Formula-1-ből (ebben persze az elmúlt évek Pirellijeinek is komoly szerepük volt).
Ahhoz még el kell telnie néhány évnek, hogy Ross Brawn új ötletei megvalósítást nyerjenek, de az egyik első konkrétum, amivel a brit mérnök előhozakodott, az a DRS mihamarabbi száműzésének terve volt, a szakembernek ugyanis meggyőződése, hogy ezen mesterséges, sokak szerint igazságtalan előnyt nyújtó elem nélkül is izgalmassá lehetne tenni a versenyzést.
Most a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is megszólalt a kérdéssel kapcsolatban, és egyértelművé tette, hogy ő is a nyitható hátsó szárny eltűntetésének híve, már csak azért is, mert megjelenése szerinte az egyik leglátványosabb versenyzői képességet ölte ki az F1-ből.
„A DRS közbenjárásával a kétszemélyes csatákban az elöl haladó pilóta teljesen tehetetlen. Sehogy nem tud védekezni, így ezek a manőverek nem is számítanak igazi előzésnek” - idézi Markót az Auto Motor und Sport.
„A világ legjobb versenyzői éppen a lehető legkésőbbre tolt fékezési képességükkel tűnnek ki a többiek közül. A Formula-1 története során mindig, így például Alain Prost és Ayrton Senna idejében is az ilyen tényleges előzések voltak a versenyek döntő, meghatározó pillanatai.”
Brawn korábban már elejtett egy olyan mondatot is, miszerint akár 2018-ban beköszönthetnek a DRS nélküli idők a Formula-1-ben, de persze ehhez többek között még azt is meg kell ismerni, hogy az új szabályok szerint épült idei autók mennyire tudnak majd közel haladni egymáshoz a versenyek során.