DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 8. vasárnap
F1

Az új F1-es vezér, akiről kevesen beszélnek

A sportág háromtagú vezetői testületének tagjai közül Chase Carey-t már tavaly megismerhettük, Ross Brawn pályafutását nem kell bemutatni, kevesen tudják azonban, ki a Forma-1 új, marketingért felelős ügyvezető igazgatója.

Sean Bratches neve ismerős lehet az amerikai sportmédiában otthonosan mozgóknak, hiszen az ESPN az ő vezetésével vált kis kábelcsatornából meghatározó sportmédiummá az elmúlt két és fél évtizedben. Bratches sport iránti szeretete nem puszta érdeklődésből fakadt, hiszen a nyolcvanas években maga is lacrosse-ozott, az NCAA-ban töltött 37 meccse alatt 15 gól, és öt assziszt fűzdődött a nevéhez. Bratches később azonban a média felé fordította figyelmét, ahol tagja volt annak a kis csapatnak, amely az ESPN-t naggyá tette.



Érdemeiért 2014-ben beválasztották a Broadcasting & Cable Hírességek Csarnokába, és megkapta a Vanguard-díjat is, mely a kábeltelevíziózás egyik legnagyobb elismerésének számít. A CableFAX a terület 100 legfontosabb személye közé választotta, ahol az utóbbi években a 20. helyen rangsorolták, a Sport Business Journal pedig a sportvilág ötven legbefolyásosabb emberei között is megemlíti nevét. Bratches 2015 végén döntött úgy, hogy befejezi munkáját az ESPN-nél, amelyet akkor őgy kommentált, hogy „Úgy éreztem, hogy itt az idő belevágni egy új kalandba.”

Nos, az új kaland az F1-es szerepvállalással elkezdődött. A sportágban mindenki azt várja tőle, hogy emelje valóban 21. századira a száguldó cirkusz médiajelenlétét, több évtizedes tapasztalatára tekintve nem is alaptalanul. Az amerikai Chase Carey-el és Ross Brawnnal együttműködve egy jobb és rajongóbarátabb Forma-1-en fog dolgozni, ahogyan azt nemrég ő maga is elmondta:

„Nagyon izgatott vagyok, hogy csatlakozhatok a Forma-1-hez, és hogy hozzájárulhatok ennek a globális sportnak és márkának a folyamatos növekedéséhez. A Forma-1 egy világszerte népszerű sport, én pedig bízok abban, hogy sikerül kihasználni a kezünkben rejlő számtalan lehetőséget az üzlet növekedéséhez. Ennek érdekében szeretnénk szorosabban együttműködni a jelenlegi és jövőbeli szponzorokkal, a pályákkal, a televíziós jogok birtokosaival, hogy olyan új, digitális, valamint valós versenyélményt alkossunk, amellyel legjobban tudjuk szolgálni a Forma-1 rajongóit.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: