Ahogyan korábban beszámoltunk róla, Bernie Ecclestone távozott a Formula One Group vezérigazgatói posztjáról, véget vetve csaknem negyven éves regnálásának a sportág élén. A 86 éves üzletember kezéből ugyan kikerült az F1 kormánykereke, ám az új többségi tulajdonos Liberty Media tanácsadói szerepet szán neki neki a jövőben. Az amerikai cégcsoport azzal együtt, hogy befejezte a tranzakciót, bemutatta a száguldó cirkusz új irányítói testületét is.
Ahogyan azt már maga Ecclestone is bejelentette, Chase Carey váltja őt a vezérigazgatói székben, a Liberty azonban két újabb pozíciót is létrehozott: a Forma-1 sportért felelős ügyvezető igazgatója ezentúl Ross Brawn, a marketingért felelős ügyvezetője pedig az ESPN sportcsatorna korábbi első embere, Sean Bratches lesz. Brawn nem titkolta, hogy már ősszel tanácsokat adott a cégnek a sportág jövőjével kapcsolatban, jelenlegi beosztásában pedig minden eddiginél jobban tudja majd hasznosítani motorsportban szerzett, több évtizedes tapasztalatát.
„Fantasztikus érzés visszatérni a Forma-1-be” – nyilatkozta Brawn. „Nagyon élveztem a Liberty Mediával zajló tárgyalásokat az elmúlt hónapokban, és alig várom, hogy együtt dolgozzak Seannal, Chase-zel és az F1-es csapat többi tagjával, hogy segítsük a sportág fejlődését. Szinte példa nélküli ez a lehetőség, hogy együttműködjünk a csapatokkal és a promóterekkel annak érdekében, hogy a Forma-1 jobbá váljon számukra, és ami még fontosabb, a rajongók számára is.”
Chase Carey, az F1 új vezérigazgatója nagyon fontosnak tartja Brawn szerepvállalását. „Nagyon örülök neki, hogy Rosst viszontláthatjuk a Forma-1-ben. A sportban eltöltött negyven éve alatt minden csapatnál, ahol csak dolgozott, sikereket ért el, példátlan műszaki tudással, tapasztalattal és kapcsolatokkal rendelkezik, tanácsai pedig már most hasznosak voltak számomra.”
Az új marketingért felelős ügyvezető, Sean Bratches nem kevésbé várja a száguldó cirkusz kihívásait kollégáinál. „Nagyon izgatott vagyok, hogy csatlakozhatok a Forma-1-hez, és hogy hozzájárulhatok ennek a globális sportnak és márkának a folyamatos növekedéséhez. A Forma-1 egy világszerte népszerű sport, én pedig bízok abban, hogy sikerül kihasználni a kezünkben rejlő számtalan lehetőséget az üzlet növekedéséhez. Ennek érdekében szeretnénk szorosabban együttműködni a jelenlegi és jövőbeli szponzorokkal, a pályákkal, a televíziós jogok birtokosaival, hogy olyan új, digitális, valamint valós versenyélményt alkossunk, amellyel legjobban tudjuk szolgálni a Forma-1 rajongóit” – tette hozzá az amerikai.