Nagy várakozás előzi meg Lance Stroll érkezését: a 18 éves versenyző tavaly megnyerte az F3-as Európa-bajnokságot, mindeközben pedig folyamatosan nyúzta a Williams 2014-es versenygépét több, a jelenlegi versenynaptárban is szereplő versenypályán. A Williams ex-technikai igazgatója, Pat Symonds szerint Jacques Villeneuve óta nem készült fel senki ilyen mértékben a száguldó cirkuszra – a hasonlat érdekes mellékszála, hogy a szintén a Williamsnél debütáló, ’97-es világbajnok óta nem szerepelt kanadai pilóta a sportágban.
Stroll elvitathatatlan képességei mellett édesapja dollármillióira is szükség volt ahhoz, hogy lehetőséget kapjon az F1-ben, ugyanis hírek szerint 80 millió dollárt költött fia felkészülésére és versenyeztetésére. Bár az első kollektív, 2017-es tesztig még majdnem másfél hónapot várnunk kell, Stroll minden alkalmat szeretne megragadni arra, hogy a lehető legteljesebben ráhangolódjon F1-es debütálására. Ennek érdekében a tesztek sem álltak le azzal, hogy bejelentették őt novemberben, hiszen a grandprix247.com információ szerint a kanadai az új évet egy sepangi teszttel nyitotta, ahol egy 2014-es Williamst vezetett, 2016-os elemekkel felszerelve.
Bár a gyakorlást komoly titoktartás övezte, a portál információi szerint Stroll rengeteg időt töltött a pályán, amely összevetve a többi pályán szerzett tapasztalataival, már több nagydíjhétvégényi távra rúg. A hírek alapján Strollt egy húsz fő feletti tesztcsapat kísérte el a Malajziai Nagydíj helyszínére, beleértve öt motormérnököt is a Mercedestől, akik német gyártó külön erre a gyakorlásra épített két erőforrásán dolgoztak a williamsesek mellett.