DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Stroll úgy készült, mint anno Villeneuve

Mindketten kanadaiak, és a Williams az első F1-es csapatuk - ám nem csak ebben egyezik meg Lance Stroll és Jacques Villeneuve, hanem abban is, hogy hasonló módon készültek fel a nagy kalandra.

Bár kevés formaautós tapasztalat van a háta mögött, Lance Stroll egyáltalán nem mondható felkészületlennek 2017-es debütálása előtt, hiszen tesztkilométerek ezreit tette meg idén a Williams 2014-es autójával, különböző európai, és Európán kívüli F1-es pályákon. Jacques Villeneuve óta Stroll lesz az első kanadai a sportágban, és amellett, hogy ő is a grove-iaknál kezdheti meg pályafutását, felkészülése nagyban hasonlít elődjéhez, aki szintén rengeteget gyakorolt 1995-ben, még csak potenciális F1-es pilótaként. „Általánosságban szólva, azok, akik igazi tesztpilótának számítottak, rengeteget gyakoroltak, olyan pályákon is, ahol más csapatok nem teszteltek” – idézte Pat Symonds-ot, a Williams technikai igazgatóját az Autosport.



„Számtalan kilométert gyűjtöttek, de inkább az autóra fókuszáltak ahelyett, hogy a pilóta került volna előtérbe. Mi megfordítottuk ezt, s noha (Stroll) tesztprogramja hasonló volt ahhoz, amelyen Jacques végzett velünk annak idején, most inkább a pilótán volt a hangsúly. Például minden egyes etap után valódi bokszgyakorlatot végeztünk – a csapatnak nincs szüksége erre, neki viszont igen” – tette hozzá a szakember, aki kiemelte Stroll képességeit, nemrég pedig megemlítette, hogy elfogadják, ha jövőre többször is össze kell majd rakniuk az autót a 18 éves pilóta egy-egy hibája után, hiszen ez is a tanulási folyamathoz tartozik.

„A programjában 2014-es autóval és másfajta gumikkal versenyzett, melyekről nem tudjuk pontosan, hogy milyenek, és nincsenek i adataink róluk. Annyit tehetjük, hogy összehasonlítjuk eredményeit azokkal, amelyeket Felipe és Valtteri ért el 2014-ben. Meggyőző volt látni, ahogyan megtanulta az egyes pályákat, hiszen ez is egy jó pilóta fokmérője. Remekül vezetett, de ami fontosabb, folyamatosan tanul. El kell sajátítania, hogyan tud vigyázni az abroncsokra, és meg kell szoknia azokat a kifejezéseket, melyeket folyamatosan kap a mérnököktől. A tesztel el kellett használnia egy szett abroncsot ahhoz, hogy lássa: ’A fenébe, ez nem megy padlógázzal.’”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: