Miután a Honda kiszállt az F1-ből, Ross Brawn egy eurós, jelképes összegért átvette az istállót, Mercedes-erőforrásokat rakott a tálcán kapott autókba, és meg sem álltak a 2009-es egyéni, és konstruktőri világbajnoki címig. A brit szakember aztán a csapat jövőjét szem előtt tartva eladta alakulatát a Mercedesnek, amely már 2010-től 100%-os gyári szereplőként vágott neki a Forma-1 jelentette kihívásoknak. A 2009-es szezon sikereit azonban nemhogy megismételni nem tudták, mindössze két dobogós helyezést értek el a W01-essel, Brawn azonban egyáltalán nem lepődött meg ezen.
„Erősen várható volt, bár azt nem tudom, hogy ezzel a Mercedes mennyire volt tisztában” – nyilatkozta Brawn az F1 Racingnek. „Minden egyes év alapját az előző, sőt, az előző két szezon jelenti. 2009-ben alig invesztáltunk a következő évi autóba, hiszen nem voltak meg az ehhez szükséges forrásaink. Nagyon fontos volt a világbajnokság megnyerése, és mindent ennek rendeltünk alá. A másik zavaró tényező – és ezt nem kifogásként mondom – az volt, hogy a költségcsökkentési eljárás kellős közepén voltunk (Az F1-es csapatok úgynevezett Költségcsökkentési Egyezmény aláírásán fáradoztak, amely válasz lett volna Max Mosley szezon elején belengetett, 40 millió dolláros költségvetési sapkájára – a szerk.).”
„A valóságban megfeleltünk a kívánalmaknak, mi voltunk a követendő példa, hogy hogyan is lehetne csinálni az egészet. A Red Bull, a Ferrari és a McLaren jóval e felett járt, ezért meg akarták találni azt az ösvényt, amely a mi irányunkba vezet. De sajnos semmi sem történt. Eléggé fájdalmas út volt ez, hiszen rengeteget ember vált volna feleslegessé, néhány csapat azonban nem akarta követni ezt. Ha pedig nincs egyetértés közöttük, akkor nem fog működni a dolog” – tette hozzá a szakember, aki szerint az egész egyezkedés időpocsékolásnak bizonyult.