A Pirelli 24 napon keresztül nyüstölte a 2017-re tervezett, megnövelt méretű abroncsait, melyekből összesen 96 keveréket próbáltak ki a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari segítségével. A jelentős átalakuláson áteső 2017-es gépek hiányában azonban a három alakulat csak 2015-ös modelljeinek átalakított változatait tudta a gumigyártó rendelkezésére bocsátani. A teszek adatai szerint 20% még így is hiányzott ahhoz, hogy az új gépek által jelentett terhelést szimulálni tudják, így az első 2017-es gyakorlásokig sötétben tapogatóznak – a Pirelli menedzsere, Mario Isola éppen ezért nem is akar jóslatokba bocsátkozni az idei szezont illetően.
„Való igaz, némileg híján voltak a teljesítménynek” – nyilatkozta a szakember a Motorsport.com-nak az átmeneti autókról. „Noha az átalakított modelleknek az volt a célja, hogy szimulálják az idén tapasztalható leszorítóerő mértékét, az még így is messze volt a 2017-es autók teljesítményétől. A szimulációkból egyértelműen kitűnt, hogy az új modellek teljesítménye sokkal jobb lesz, mint amit az átmeneti autóktól láttunk. Ennek következtében még mindig van néhány kérdőjel a gumikkal kapcsolatban az első tesztek, sőt, az első versenyek előtt.”
A bizonytalanság ellenére Isola úgy vélekedik, hogy a problémák nem a biztonsággal kapcsolatosak, inkább az abroncsok elhasználódása, valamint hőmérsékleti paraméterei terén merülhetnek fel. „Nem a sérülékenység a probléma, hiszen a házon belül elvégzett tesztjeink alapján, a csapatoktól kapott adatok segítségével megjósoltuk, hogy mi várható itt. De a szimuláció egy dolog, hiszen a csapatok teljesen más teljesítménnyel fognak megérkezni a szezon második felére. Vajon az elhasználódás és a túlmelegedés mértéke ugyanolyan lesz, mint a szimulációkban? Erre a kérdésre csak a pályán kaphatunk választ.”
A pilótáknak egy komoly kikötésük volt, hogy kevésbé kelljen aggódniuk az abroncsok miatt a versenyen – Nico Hülkenberg egyelőre szkeptikus, hogy ez meg fog-e valósulni. Isola szerint a keverékek megalkotásánál ezt a kérést is figyelembe vették, és a gumik az előzetes adatok szerint az eddigieknél jobban a versenyzőkre lesz szabva. „Teljesen új keverékekről van szó. Nagyon alacsony mértékű kopást tapasztaltunk, s ár előfordult túlmelegedés, a gumik hamar visszatértek az optimális hőtartományba.”
„A pilóták különleges kérésekkel fordultak felénk ezzel kapcsolatban, hiszen ha egy másik autó mögött vannak, veszítenek a leszorítóerőből, csúszkálni kezdenek, ezzel pedig túlmelegednek az abroncsaik. Az volt a célunk, hogy az abroncsok nagyon rövid idő alatt visszatérjenek normális működésükhöz, amely segít a tapadás növelésében. A tesztek alapján ezt sikerült is elérnünk, de az új autókon is ki kell próbálnunk, ezért várnunk kell az első versenyekig” – tette hozzá az olasz.