DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 20. péntek
F1

Már nem tárgyalnak Wehrleinről a Sauberrel

A múlt heti nagy hír előtt lehetőségnek tűnt, hogy Pascal Wehrlein a Saubernél kössön ki – a Mercedes elmondása szerint a tárgyalások megrekedtek, de ebből nem adódik, hogy a nagycsapatnál fog kikötni.

Spanyol források szerint Fernando Alonso lehet a befutó a Nico Rosberg visszavonulásával megüresedett Mercedes-ülésért folytatott versenyben, az istálló azonban házon belül is előléptethet egy tehetséget, Pascal Wehrleint, aki évek óta a gárda tartalékversenyzője, és az elmúlt szezonokban annyi tesztlehetőséget igyekeztek adni neki, amennyit csak lehetséges. Nemrég még úgy tűnt, az idén Manornál bemutatkozó német a Saubernél köthet ki, a Mercedes azonban megerősítette, ezek a tárgyalások félbeszakadtak.

„A párbeszéd köztünk és a Sauber közt előrehaladott állapotban van, az elmúlt néhány hétben eredményes megbeszéléseket folytattam velük” – kezdte a német DPA hírügynökségnek Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója, aki személyesen egyengeti a 22 éves versenyző pályáját. „Az új helyzet miatt azonban ezek jelenleg szünetelnek.”



Wolff sokra tartja Wehrleint, bár szavai alapján úgy tűnik, egyelőre még nem érzi elég felkészültnek: „Pascal egy ambiciózus fiatalember, akinek nagy céljai vannak, melyekben mi is osztozunk. Ezért van benne fejlesztési programunkban. Egy évet már a Manornál töltött, és ha lenne karácsonyi kívánságlistám, akkor azt kérném, hogy legalább még egy-kettőt versenyezzen egy középcsapatnál. De idén nem lesz karácsonyi listám, ezért kompromisszumra kell törekednünk. Ne feledjük, Nico bátor döntést hozott, talán nekünk is bátran kell határoznunk” – fogalmazott.

A Mercedes egy másik vezéralakja, a technikai oldalért felelős Paddy Lowe is kiemelte, nem tekinthető garantáltnak, hogy a logikus választás, Wehrlein kapja végül az esélyt: „Ez nem egy előre eldöntött ügy, először meg kell néznünk, ki elérhető, és elvégeznünk pár elemzést. Különböző aspektusokat tekintünk át, a korábbi formát, azt, hogy mi várható teljesítmény és kiegyensúlyozottság terén. Egy dolog gyorsnak lenni, de képes vagy pontokat is szerezni minden héten?”

„Ez az aspektus nem aggaszt túlságosan” – tért ki arra, nem viselne-e meg a nyomás túlzottan egy rutintalan pilótát. „Tapasztalatom szerint a toppilóták megbirkóznak ezzel a feladattal, sőt, szinte jobban teljesítenek, ha a körülmények is jobbak. Persze van kockázat is, amit szintén számításba kell vennünk. Emellett egyéb tényezők is vannak, mint az, hogy az illető passzoljon a vállalatban és a vállalat értékrendjébe” – tette hozzá Lowe, amiről óhatatlanul eszünkbe jut, a Mercedes jelenkori gyári csapatának mindig volt legalább egy német pilótája.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: