Rengeteg kívülálló, vagy éppen korábbi bennfentes beszélt arról a 2016-os szezonban, hogy mekkora nyomás alatt dolgozik a Ferrari és hogy mennyire feszült a légkör Maranellóban. Niki Lauda, a korábbi háromszoros világbajnok ezzel magyarázta Sebastian Vettel érezhető frusztráltságát is azok után, hogy Sergio Marchionne elnök kijelentette: már éppen elég pénzt pumpált az istállóba.
"Vettel most meglehetősen ingerült, mert túl nagy rajta a nyomás Sergio Marchionne és egész Olaszország részéről" - mondta az olasz Autosprintnek a Ferrarival korábban világbajnoki címet szerző expilóta. "Szerintem már beletettem azt a pénzt a dologba, amit bele akartam tenni" - nyilatkozta korábban Marchionne, amelyet szintén nem nevezhetünk éppen önbizalom-növelő kijelentésnek.
Nemrég Bernie Ecclestone is a nyomást emlegette Maurizio Arrivabene csapatfőnökkel kapcsolatban és azt, hogy a szakembernek támogatásra és segítségre van szüksége, valami olyasmire, mint ami a Mercedesnél megvan. Ecclestone azonban később már módosította szavait és Arrivabenének is megmagyarázta, hogy miért mondta, amit mondott - az olasz szerint semmi ilyesmiről nincs szó.
"Nincs szükségem segítségre. A Ferrari versenyzői részlegének rész vagyok, többszáz ember áll mellettem. Beszélhetek a nyomásról, de ebben semmi különös nincs. Amikor aláírod a szerződésed egy ilyen csapatnál, a sport világa rögtön rád figyel, mert mi vagyunk a Ferrari. Hallok olyan kérdéseket, hogy 'hé srácok, nagy nyomás alatt vagytok?' és nevetnem kell. Szóval?" - nyilatkozta a témáról Arrivabene.